جوانی که در اعتراض به سرعت زیاد موتور سوار ،قاتل شد/زمان درگیری من مست بودم و در شرایط عادی قرار نداشتم

معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ از دستگیری فردی که در جریان یک نزاغ دسته جمعی اقدام به قتل جوانی 22 ساله کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در ساعت 21 چهارم بهمن ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری دسته جمعی در شهرری، خیابان دیلمان شمالی به کلانتری 131 شهرری اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد طی یک نزاع دسته جمعی ، جوانی 22 ساله به نام "حسین" مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و با وجود انجام اقدامات درمانی، به علت شدت اصابت ضربات چاقو به قسمت‌های حیاتی بدن فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند، تمامی شهود در اظهارات خود عنوان کردند که درگیری میان مقتول و یکی دیگر از جوانان ساکن خیابان دیلمان شمالی به نام محمود . د 30 ساله رخ داده است.

در ادامه تحقیقات تعدادی از دوستان مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: در ساعت 20:30 شب حادثه، داخل پارک نشسته بودیم که حسین با موتور داخل پارک ش ؛ یکی از بچه ها به نام محمد قصد داشت برای شام به منزل پدرزنش برود که حسین گفت او را می‌رساند و حسین به همراه محمد با موتور از پارک خارج شد اما هنوز مدت زیادی از رفتن آنها نگذشته بود که ناگهان صدای درگیری و داد و فریاد از داخل کوچه شنیده شد؛ خودمان را به محل درگیری رساندیم که دیدیم حسین با یکی از بچه‌های خیابان دیلمان به نام محمود درگیر شده. ناگهان درگیری میان آنها ، به نزاع و درگیری دسته جمعی میان دوستان حسین با دوستان محمود تبدیل شد و در یک لحظه حسین به زمین افتاد و محمود نیز با پای پیاده شروع به فرار از محل درگیری کرد.

با شناسایی محمود به عنوان عامل جنایت، کارآگاهان به محل زندگی محمود و خانواده اش در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در خیابان دیلمان شمالی مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که محمود از محل سکونتش متواری شده است؛ اقدامات پلیسی به همراه آموزش خانواده متهم برای همکاری با پلیس در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و نهایتا متهم در ساعت هشت صبح روز هشتم بهمن ماه در منطقه شهرری دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

محمود با اعتراف صریح به مشارکت در نزاع و درگیری منجر به قتل حسین . ن در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه تعدادی از دوستانم در خیابان دیلمان شمالی ایستاده بودیم که برای بار اول مقتول با موتورش از مقابل ما با سرعت بسیار زیادی عبور کرد بگونه ای که نحوه رانندگی اش باعث اعتراض ما و حتی چند خانمی شد که از محل عبور می کردند؛ پس از چند دقیقه مجددا مقتول با موتور و این بار به همراه یکی از دوستانش در حال عبور بود که مجددا به همان شیوه موتورسواری می کرد؛به نحوه رانندگی اش اعتراض کردیم اما این بار حسین توقف کرد و پس از پیاده شدن از موتور، به سمت من آمد ؛ ابتدا درگیری میان ما دو نفر به صورت لفظی بود اما با زیاد شدن تعداد بچه ها ناگهان درگیری شدت پیدا کرد؛ حسین به همراه خودش چاقو داشت و با آن چند ضربه نیز به سمت من پرتاب کرد که باعث جراحت من از ناحیه سر شد.

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: من چاقویی همراه خود نداشتم ؛ چاقو دست حسین بود، من چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به سمت او پرتاب کردم که پس از آن حسین روی زمین افتاد؛ زمان درگیری من مست بودم و در شرایط عادی قرار نداشتم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده در پرونده و اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

20106

کد خبر: 586246

وب گردی

وب گردی