تجار پاکستانی خواستار توسعه مناسبات بازرگانی با ایران شدند

رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان در جلسه ای با حضور علی اصغر میرشکاری معاون استانداری سیستان و بلوچستان، با توجه به لغو تحریم ها، خواستار توسعه مناسبات بازرگانی فیمابین و افزایش مراودات با ایران شدند.

به گزارش ایسکانیوز در این جلسه که با حضور حدود 50 نفر از اعضای اتاق بازرگانی ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد، تجار پاکستانی ضمن بیان مسایل و مشکلات موجود، خواستار اتخاذ تمهیداتی برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش مناسبات تجاری دو کشور شدند.
میرشکاری نیز با اشاره به توافقات جدید برای احداث راه آهن بین بندرهای چابهار و گوادر و افزایش گذرگاه های مرزی رسمی بین دو استان، آمادگی طرف ایرانی را برای ساخت کارخانه سیمان به ظرفیت یک هزارتن در منطقه تفتان پاکستان اعلام کرد.
معاون استانداری سیستان و بلوچستان که برای شرکت در نوزدهمین نشست مشترک مرزی ایران و پاکستان به کویته مرکز ایالت بلوچستان سفر کرده است، در حاشیه این نشست با نواب ثناءالله خان زهری سروزیر این ایالت نیز دیدار کرد و دو طرف بر اراده مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و ضرورت تقویت همکاری ها به ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت تاکید کردند.
سروزیر ایالت بلوچستان تاکید کرد که میزان مبادلات تجاری میان دو کشور می تواند به 10 میلیارد دلار در سال برسد. طرف ایرانی نیز تاکید که جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری با پاکستان دریغ نخواهد کرد.
دو طرف در این دیدار همچنین توافق کردند که تفاهم نامه ای را برای افزایش میزان مبادلات تجاری تنظیم کنند.
همچنین طرح احداث راه آهن بین بندر چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان و نیز افزایش صدور برق از ایران به پاکستان نیز در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

601/601

کد خبر: 586435

وب گردی

وب گردی