گیوه: دانشگاه آزاد اسلامی از قوی ترین مدیریت ها برخوردار است

بازیکن تیم والیبال دانشگاه آزاد اسلامی و کاپیتان تیم ملی ایران گفت: محمد دادگان یکی از موفق ترین مدیران ورزشی هستند و خیلی هم از بانوان حمایت می کنند.

زینب گیوه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با شرایط تیم والیبال دانشگاه آزاد و سطح لیگ امسال گفت: شرایط تیم ما خیلی خوب است، همه روزه تمرین دارم به جز روزهایی که بازی داریم. روزهای یکشنبه و سه شنبه بدنسازی داریم و حدود 2 ساعت به تمرینات توپی می پردازیم. سطح لیگ امسال خیلی بالا نیست و دلیل آن هم کم بودن تعداد تیم ها و ضعیف بودن آن هاست. به صورت کلی اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم دلیل عمده این افت لیگ نبودن اسپانسر و حمایت از لیگ بانوان است. نبودن اسپانسر مشکلات مالی هم برای تیم و بازیکنان به وجود می آورد، همچنین نبودن بازیکن خارجی در لیگ ایران باعث می شود شاهد پس رفت والیبال بانوان شویم. در سال های پیش بازیکنان خارجی در لیگ حضور داشتند که خیلی به بازیکنان در کسب تجربه کمک می کردند.

وی در مورد تفاوت تیم دانشگاه آزاد با سایر تیم ها ادامه داد: من در اولین تیمی که بازی کردم عمران کیش بود، بعد از آن سه سال عضو تیم دانشگاه آزاد بودم و در پرسپولیس و گیتی پسند اصفهان هم حضور داشتم، و در حال حاضر سه سال هم در تیم دانشگاه آزاد هستم و تفاوت این تیم ها با یکدیگر در نحوه مدیریت است. دانشگاه آزاد اسلامی از قوی ترین مدیریت ها و اسپانسرها برخوردار است. محمد دادگان یکی از موفق ترین مدیران ورزشی هستند و خیلی هم از بانوان حمایت می کنند. از دیگر تفاوت ها امکانات و شرایط مالی خوب دانشگاه آزاد است، پرداختی های منظم، داشتن امکانات و سالن تمرین اختصاصی به تمرکز بازیکنان کمک می کند و باعث پیشرفت روز افزون آن ها خواهد شد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی هم افزود: تیم ملی والیبال بانوان نسبت به سال های گذشته پیشرفت داشته است اما این پیشرفت به کندی صورت می گیرد. اگر شرایط کمی تغییر کند این پیشرفت می تواند خیلی سریع و چشمگیر باشد. متأسفانه تیم ملی اردوهای مستمر ندارد، که این بی برنامه بودن به ضرر تیم خواهد بود. د رسال های قبل فدراسیون والیبال کار مفیدی انجام داد و از مشاورین آقا مثل عباس برقی استفاده کرد که کمک بزرگی به تیم ملی می کرد. اگر مسابقات تدارکاتی و اردوهای مستمر داشته باشیم می توانیم همه حریفان را شکست دهیم. تیم های چین، ژاپن و کره جنوبی از قدرتمندان جهان به شمار می آیند، ما با این بازیکنان و پتانسیلی که در تیم داریم به راحتی می توانیم تیم های ویتنام و کره شمالی را شکست دهیم به شرط آنکه اردو و بازی تدارکاتی داشته باشیم و با هماهنگیبه مصاف این تیم ها برویم. چ بسا که با اردوهای مستمر و بازی های تدارکاتی بتوانیم ابرقدرت ها در این زمینه را هم شکست دهیم. رنج سنی تیم ملی ایران 25 سال است و یک تیم جوان محسوب می شود و اگر تجربه کافی کسب کند می تواند خیلی مطرح شود و یکی از بهترین تیم های چند سال اخیر شود.

604/601

کد خبر: 586490

وب گردی

وب گردی