57 هزار کیلومتر فیبرنوری موجود شهرهای بزرگ را به هم متصل می کند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: هم اینک در کشور 57 هزار کیلومتر فیبرنوری وجود دارد که شهرهای بزرگ را به یکدیگر متصل می کند.

به گزارش ایسکانیوز، «محمود خسروی» شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیر ساخت که مسئولیت شبکه مادر مخابراتی را برعهده دارد به عنوان موتور حرکت کشور به سوی پیشرفت عمل می کند.
وی افزود: پهنای باند استفاده از موبایل در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم 624 گیگابایت بر ثانیه بوده که هم اینک با رشد چشمگیر به حدود چهار هزار گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین پهنای باند در ابتدای دولت یازدهم 72 گیگابایت بر ثانیه بوده که هم اینک حدود سه برابر رشد داشته است.
وی گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت ارتباطات بین المللی در زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید 116 گیگابیت بود که اکنون به 558 گیگابیت با 481 درصد رشد رسیده است.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: ظرفیت شبکه انتقال کشور نیز در این مدت 366 درصد رشد داشته است.
خسروی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان در بخش ترانزیت بین الملل، چابهار یک نقطه کلیدی محسوب می شود و نیز توانسته ایم از شهرستان های سرباز و میرجاوه به پاکستان وصل شویم.
مدیرعامل شرکت همراه اول نیز در این نشست گفت: این شرکت بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر کاربر در سیستان و بلوچستان دارد که در هر لحظه به یک میلیون و 200 هزار نفر آنان خدمات ارائه می دهد.
وحید صدوقی ادامه داد: همراه اول 37 شهر سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد.
وی افزود: این شرکت همچنین به هزار و 333 کیلومتر از جاده های اصلی و 94 کیلومتر از مسیر ریلی استان خدمات ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: برای فیبر رسانی 80 سایت نسل چهار در سیستان و بلوچستان در چند ماه اخیر حدود 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
صدوقی بیان کرد: شرکت همراه اول از ابتدای سال 93 تا کنون 560 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام داده است.
قائم مقام شرکت ایرانسل نیز در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این شرکت با 10 سال فعالیت خود 46 میلیون مشترک فعال در کشور دارد که یک میلیون و 284 مشترک آن در سیستان و بلوچستان هستند.
«علی اصغر عینی پور» ادامه داد: تعداد مشترکان نسل سه و چهار ایرانسل در کشور 14.2 میلیون نفر و مشترکان نسل دو، سه و چهار نیز 24 میلیون نفر است.
وی افزود: نسل دوم ایرانسل در 36 شهر و هزار کیلومتر از جاده های استان قابل استفاده است.
وی بیان کرد: ایرانسل به 750 روستا در سیستان و بلوچستان خدمات نسل دوم را ارئه می دهد.
وی ادامه داد: برای شش شهر از سیستان و بلوچستان خدمات مربوط به نسل چهار در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مدیران کل و مسئولان دستگاههای اجرایی حضور داشتند و فرمانداران شهرستانهای تابعه نیز از طریق ویدئو کنفرانس این نشست را رصد می کردند.

601/601

کد خبر: 586594

وب گردی

وب گردی