سه مدال طلا، نقره و برنز حاصل آزادکاران ایران در روز نخست

آزادکاران کشورمان روز شنبه در روز نخست رقابت های بین المللی کشتی جام پاریس موفق به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش ایسکانیوز از فدراسیون کشتی،رقابت های بین المللی کشتی جام پاریس دهم و یازدهم بهمن ماه در شهر پاریس برگزار می شود.
در وزن 57 کیلوگرم «رضا اطری» در دور نخست «مجیاس» از ونزوئلا را با نتیجه 7 بر 6 شکست داد.
وی در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر یک «دیاتا» از سنگال را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
اطری در این مرحله نیز با نتیجه 14 بر 2 از سد «باتبولد سودنموداش» از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.
وی در این دیدار مقابل «لوان مترولی» کشتی گیر گرجستانی الاصل اسپانیا با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.
در وزن 74 کیلوگرم «حسن یزدانی» در دور اول به مصاف «فری» از آمریکا رفت و در پایان حریف خود را با حساب 9 بر 4 از پیش رو برداشت.
وی در دور بعد نیز «آلبرتو مارتینز» از اسپانیا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.
در همین وزن «علیرضا قاسمی» در دور نخست ابتدا با نتیجه 6 بر صفر «تیموراز فریف» از اسپانیا را شکست داد.
وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 9 از سد «زلیم خان حاجی اف» کشتی گیر روسی الاصل فرانسه گذشت اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر «صفر مغلوب یزدانی» شد.
یزدانی در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک مقابل «علی شعبان اف» کشتی گیر مطرح بلاروسی و نفر سوم جهان در سال های 2013 و 2014 بانتیجه 6 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
«قاسمی» نیز برای کسب مدال برنز مقابل «کریس فری» از آمریکا با نتیجه 5بر 8 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.
در وزن 97 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند «عباس طحان» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «ایوان یانکوفسکی» از بلاروس دارنده مدال برنز اروپا رفت و با نتیجه 9 بر صفر وی را شکست داد، اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب «خودربولگا دورجخاند» نفر سوم بازی های آسیایی و قهرمان آسیا در سال 2014 از مغولستان شد و به دیدار رده بندی رفت.
طحان برای کسب مدال برنز مقابل «پائولو ویکتور» از برزیل با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز رسید. تیم ایران در وزن 65کیلوگرم نماینده ای نداشت.
فردا (یکشنبه) و در دومین روز این مسابقات «حسن رحیمی» و «ایمان صادقی» در وزن 61 کیلوگرم، «سید احمد محمدی» در وزن 70 کیلوگرم، «علیرضا کریمی» در وزن 86 کیلوگرم و «کمیل قاسمی» در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.
همچنین به دلیل اینکه کادر فنی از عملکرد فنی عباس طحان رضایت نداشتند به این کشتی گیر فرصت دادند تا با حضور در رقابت های وزن 125 کیلوگرم بتواند برخی نواقص فنی خود را برطرف کند.

**دو طلا، یک نقره و یک برنز جوانان ایران در بلغارستان
تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشورمان در این مسابقات که در رده ی سنی بزرگسالان برگزار می شود در روز دوم در کشتی آزاد و در وزن 57 کیلوگرم «یونس امامی» به کشتی گیر کانادا باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.در همین وزن «خیرالله قهرمانی» نیز از دور رقابت ها حذف شد.
در وزن 86 کیلوگرم «علی موجرلو» طلایی شد و «ارشک محبی» نیز مقابل حریف بلغارستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 125 کیلوگرم نیز «امیررضا امیری» با به مدال نقره رسید.
در کشتی فرنگی و در وزن 80 کیلوگرم 4 کشتی گیر حضور داشتند که «مهدی ابراهیمی» به مدال طلا رسید و «کیوان رضایی» نیز صاحب مدال برنز شد.
در وزن 98 کیلوگرم نیز «امیرحسین حسینی» کشتی گیرانی از بلغارستان را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل «آرتور الکسانیان» قهرمان جهان از ارمنستان شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت.
وی در این دیدار مقابل کشتی گیر مصری به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. «محمد بیرانوند» در این وزن از دور رقابت ها کنار رفت.در وزن 71 کیلوگرم تیم ایران نماینده ای نداشت.
مسابقات جام «دانکلوف» و «نیکولاپتروف» بلغارستان که از دیروز آغاز شده است، فردا(یکشنبه) با مسابقات اوزان باقی مانده به پایان می رسد.

605/602

کد خبر: 586640

وب گردی

وب گردی