مدارس ابتدایی سراسر کشور به نظام دوره‌ای تبدیل می شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تبدیل 100 درصدی مدارس ابتدایی سراسر کشور به «نظام دوره‌ای» تا پایان برنامه 5 ساله ششم خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح کشور تنها 12 درصد مدارس به صورت نظام دوره‌ای اداره می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمد دیمه‌ور در رابطه با تقسیم بندی دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله گفت: در سند تحول به عنوان وظیفه وزارت آموزش و پرورش تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله مشخص شده است، یعنی بر اساس تفکیکی که سند تحول مشخص کرده دوره ابتدایی باید در دو دوره مجزا سه سال اولیه دوره ابتدایی، و سه سال دوم ساماندهی شود.

او با بیان اینکه شرایط سنین رشد در دوره ابتدایی متفاوت است، تاکیدکرد: با توجه به اینکه اقتضاعات تقویتی و رویکرد برنامه درسی در دو دوره ابتدایی دارای تفاوت‌هایی است،درس‌های سه پایه اول، دوم و سوم دبستان توسط یک معلم به دانش آموز تدریس می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره تفاوت نظام دوری و دوره‌ای در وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام «دوره‌ای» نظامی است که سه پایه اول ابتدایی در یک مدرسه و سه پایه دوم دوره ابتدایی در مدرسه دیگر تحصیل می‌کنند و نظام «دوری» به نظامی که معلم از پایه اول تا سوم ابتدایی با دانش‌آموزان بوده است، گفته می‌شود.

دیمه‌ور گفت: در حال حاضر در سطح کشور تنها 12 درصد مدارس به صورت نطام دوره‌ای اداره می‌شوند یعنی فضای آموزشی دوره سه سال اول با دوره سه سال دوم مقطع ابتدایی جدا است.

او در خاتمه با اذعان به اینکه به دلیل مشکلات کمبود فضای آموزشی تا کنون تنها 12 درصد مدارس ابتدایی به صورت دوره‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش سعی داریم تا پایان برنامه 5 ساله ششم 100 درصد مدارس ابتدایی به صورت دوره ای اداره شوند.

105105

کد خبر: 586671

وب گردی

وب گردی