لایحه انتقال محکومان و استرداد مجرمان بین ایران، قبرس ،چین به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد

نمایندگان خانه ملت با ارجاع لایحه های انتقال محکومان بین ایران با قبرس و چین و نیز لایحه موافقت‌نامه استرداد مجرمین بین ایران و قبرس به مجمع تشخیص مصلحت نظام مواقت کردند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس اعاده شده از شورای نگهبان، با پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص اصرار بر مصوبه قبلی و باقی ماندن مواد ایراد گرفته شده توسط شورای مربوطه، با 129 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند و بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند.

همچنین نمایندگان در ادامه در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه استرداد مجرمین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس اعاده شده از شورای نگهبان با پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص باقی ماندن مواد ایراد گرفته شده توسط شورای مربوطه با 132 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش در ادامه نمایندگان به بررسی لایحه معاهده انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین اعاده شده از شورای نگهبان پرداختند که در نهایت به پیشنهادات کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص باقی ماندن مواد ایراد گرفته شده توسط شورای نگهبان با 128 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن رأی موافق دادند.

لازم به ذکر است که با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه‌های مذکور، این 3 لایحه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

203/201

کد خبر: 586677

وب گردی

وب گردی