احسانی: در بخش مربیان و از لحاظ نرم افزاری چهارم آسیا هستیم

رئیس کمیته آموزش گفت: مربیان نباید فقط به حضور در دوره های دانش افزایی اکتفا کنند و پس از پایان دوره باید مطالعات خود را چند برابر افزایش دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ محمد احسانی، رئیس کمیته آموزش درباره برگزاری دوره های آموزشی مختلف در تهران و استانهای کشور گفت: هدف و سیاست کمیته آموزش، برگزاری دوره های توجیهی- دانش افزایی و کلاسهای بین المللی است که خوشبختانه برنامه های خود را به خوبی به مرحله اجرا رسانده ایم اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که مربیان ما پس از برگزاری دوره های آموزشی باید به دنبال افزایش علم خود بروند؛ تمرین کنند و به انتشار دانش های خود به بازیکنان بپردازند.

وی افزود: ما به هدف آموزشی خود رسیده ایم اما این کفایت نمی کند. مربیان با مسائل روز دنیا آشنا می شوند اما همانطور که در بالا اشاره کردم، بخش عمده و اثر بخشی این دوره ها به فعالیت و ادامه مطالعات مربیان باز می گردد. ایران از پتانسیل بسیار مطلوب و بالایی در بخش مربیان بهره می برد. از نظر نرم افزاری ما مربیان بسیار خوبی را در اختیار داریم اما از لحاظ سخت افزاری و امکانات متاسفانه در حد خوبی قرار نداشته و مربیان نمی توانند دانش خود را آنطور که باید انتقال دهند و یا برای روند رو به رشد این دانش اقدامات بعدی را به مرحله اجرا برسانند.

رییس کمیته آموزش در ادامه گفت: اکنون از لحاظ نرم افزاری در آسیا در رده چهارم هستیم اما از لحاظ سخت افزاری به نظرم در رتبه یازدهم بوده و این برای فوتبال ایران با توجه به پتاسیل بالایی که وجود دارد، بسیار مطلوب نیست.

وی در پایان درباره برگزاری دوره های آموزشی گفت: به طور مرتب در تهران و استانهای کشور دوره های دانش افزایی و بین المللی را برگزار کرده و خوشبختانه از لحاظ آموزشی برای مربیان از هیچ چیزی دریغ نکرده ایم. به تازگی دوره های آموزشی فوتبال ساحلی، بدنسازی و آنالیز فوتبال را با همکاری آکادمی ملی فوتبال برگزار کرده ایم که امیدوارم مربیان با حضور در این دوره های آموزشی حداکثر استفاده را از شرایطی که برایشان فراهم می کنیم، ببرند. همچنین برای نخستین بار و در سال 95 قرار است تا دوره آموزشی سطح 3 فوتسال آسیا را برای مربیان فوتسال خود برگزار کنیم. با توجه به اینکه فوتسال ایران در روند صعود قرار دارد، باید مربیان خود را در این زمینه تربیت کرده و آموزش های لازم را به آنها بدهیم تا بتوانیم بیش از پیش شاهد موفقیت این رشته هم باشیم.

604/601

کد خبر: 586712

وب گردی

وب گردی