ژاپن جام قهرمانی را به خانه برد + عکس

تیم های ژاپن، کره جنوبی و عراق به عنوان نمایندگان آسیا به المپیک ریو 2016 صعود کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ 43 تیم آسیایی از 3 فروردین 94 برای صعود به المپیک ریو 2016 رقابت های خود را در مرحله مقدماتی و در 10 گروه با جدیت آغاز کردند که در نهایت عراق، اردن، عربستان، امارات، سوریه، استرالیا، کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن و چین به عنوان 10 تیم اول گروه های خود و تایلند، ایران، ویتنام، یمن و ازبکستان به عنوان بهترین تیم های دوم به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا صعود کردند. لازم به توضیح است که ایران، قطر، عربستان و ازبکستان کشورهایی بودند که برای میزبانی مرحله نهایی این مسابقات پیشنهادات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بودند و در نهایت قطر به عنوان میزبان انتخاب و از این امتیاز برای صعود مستقیم به مرحله نهایی نیز استفاده کرد.

در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا که از 22 دی 94 آغاز شد، دیدارهای هیجانی 16 تیم فوق در 4 گروه به شرح زیر پشت سر گذاشته شد:

پس از پایان مرحله گروهی تیم های قطر و ایران از گروه A، ژاپن و کره شمالی از گروه B، کره جنوبی و عراق از گروه C و امارات و اردن از گروه D توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

* مرحله یک چهارم نهایی:
2 بهمن 94
ژاپن 3 – ایران صفر
قطر 2 – کره شمالی یک

3 بهمن 94
کره جنوبی یک – اردن صفر
امارات یک – عراق 3


در ادامه تیم های ژاپن، عراق، قطر و کره جنوبی روز 6 بهمن 94 طی مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند:

* مرحله نیمه نهایی / 6 بهمن 94:
ژاپن 2 – عراق یک
قطر یک – کره جنوبی 3


دیدارهای نیمه نهایی با برتری کره جنوبی و ژاپن همراه بود و تیم های میزبان (قطر) و عراق برای کسب جایگاه سومی آسیا مقابل یکدیگر قرار گرفتند:

* دیدار رده بندی / 9 بهمن 94:
قطر یک – عراق 2

* دیدار نهایی / 10 بهمن 94:
کره جنوبی 2 – ژاپن 3


بر این اساس رده بندی تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا به شرح زیر است:

604/601

کد خبر: 586741

وب گردی

وب گردی