یار یار: بعد از جام جهانی هنرمندان، المپیک هنرمندان را برگزار می کنیم

مدیرعامل باشگاه هنرمندان گفت: با توجه به موفقیت هایی که در برگزاری جام جهانی هنرمندان داشتیم، از این پس به دنبال برگزاری المپیک هنرمندان خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین یاریار روز یکشنبه(11 بهمن ماه) در نشست خبری مشترک با رییس منطقه آزاد قشم به عنوان میزبان دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال هنرمندان،گفت: در گذشته نه چندان دور،در جمع اصحاب رسانه از تلاش برای برگزاری جام جهانی هنرمندان خبر دادم و شاید در آن روز خیلی کسی حرف مرا باور نمی کرد، ولی خوشبختانه جام جهانی هنرمندان در ایران و به نام ما برگزار شد.
یاریار ادامه داد: امروز می خواهم خبر از برگزاری المپیک هنرمندان بدهم و اعلام کنم که کارهای ابتدایی برای برگزاری این مسابقات صورت گرفته است و با بسیاری از کشورها در این زمینه گفت و گو کرده ایم. امیدوارم این مسابقات نیز مانند جام جهانی به نام ایران ثبت شود.
مدیرعامل باشگاه ورزشی هنرمندان در پاسخ به این سوال که چرا محل برگزاری این دوره از مسابقات جام جهانی هنرمندان از کیش به قشم تغییر یافت، گفت: در ابتدا قرار بود این مسابقات در تهران برگزار شود، اما با توجه به اینکه تمامی مسابقات مهم کشور در پایتخت برگزار می شود، تصمیم به تغییر محل برگزاری مسابقه گرفتیم و به همین دلیل قشم را انتخاب کردیم.
وی افزود: هیچوقت برگزاری این مسابقات در کیش قطعی نشده بود و ما به دلیل اینکه درگیر دیدار دوستانه با رئال مادرید بودیم کمی در انتخاب محل برگزاری جام هنرمندان تعلل کردیم تا در نهایت مسابقه ما با رئال مادرید به خاطر حملات تروریستی در پاریس، به فروردین ماه موکول شد.
یاریار در ادامه درخصوص حضور بانوان در رقابت های جام جهانی هنرمندان و تماشای این مسابقات،گفت: با توجه به اینکه این مسابقات با اهداف اخلاقی برگزار شده و در آن شعار هایی چون «حیا کن رها کن» وجود ندارد خانواده ها هم می توانند برای تماشای مسابقات به ورزشگاه بیایند.
وی درخصوص جو سازی عربستانی مبنی بر ناامن بودن ایران و اینکه آیا نمی توان از حضور چهره های مطرح در جام جهانی هنرمندان مستندی تهیه کرد تا دروغین بودن ادعای عربستانی ها بیش از پیش ثابت شود اظهار داشت: سالگادو بازیکن اسبق رئال مادرید برای حضور در اختتامیه جام جهانی هنرمندان اعلام آمادگی کرده و این به خاطر محبتی است که از مردم ایران دیده است.
مدیرعامل باشگاه هنرمندان گفت: این مملکت مورد حسادت اعراب است و آنها از شعور ایرانی می ترسند. آنها با پول نفتشان زندگی می کنند اما ایرانی ها با شعورشان و ما همیشه برقرار خواهیم بود.
یاریار درخصوص وضعیت تیم هنرمندان ایران نیز گفت: این تیم تمرینات خود را با حضور 25 بازیکن آغاز کرده اما هفته آینده این تعداد به 14 نفر خواهد رسید و قصد داریم تیم خود را جوان تر ببندیم زیرا هر کشور با پنج ملی پوش می آید و ما هم باید قدرتمند حاضر شویم.
وی درخصوص گروه بندی جام جهانی هنرمندان افزود: در گروه یک ایران مجارستان برزیل ژاپن همگروه هستند که بازی افتتاحیه میان ایران و مجارستان است و در گروه دوم جمهوری آذربایجان، سوئد، آلمان و رومانی هستند.
به گفته یاریار، این رقابت ها از شبکه ورزش پخش مستقیم می شود و شبکه شما نیز 10 شب درخصوص این رقابت ها برنامه خواهد داشت.
مدیرعامل باشگاه هنرمندان همچنین خاطر نشان کرد: به دنبال تشکیل فدراسیون جهانی هنرمندان هستیم تا مسابقات زیر نظر این فدراسیون برگزار شود.
یاریار در رابطه با تشکیل تیم های هنرمندان در موازات باشگاه هنرمندان اظهار کرد: مشکلی با این موضوع نداریم زیرا ما تیم ملی هنرمندان هستیم و آنها باشگاه های ما خواهند بود. از شکل گرفتن هر تیم هنرمندانی حمایت می کنیم زیرا بازیکنان ملی را از این تیم ها انتخاب می کنیم. امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم لیگ هنرمندان را نیز برگزار کنیم.
یاریار درخصوص ملی پوشان تیم ایران در جام جهانی هنرمندان گفت: ابراهیم میرزاپور، محمد نوازی مهدی شیری در تیم ما حضور دارند و نام سایر ملی پوشان را پس از اینکه قطعی شد اعلام می کنم.
رئیس منطقه آزاد صنعتی قشم نیز در نشست ،گفت: در سال 72 منطقه آزاد قشم با تصمیم دولت کار خود را آغاز کرد. قشم بزرگترین جزیره ایران می باشد و تجارت ما بر اساس سه بخش در این منطقه استوار است.
حمید رضا مومنی افزود: خوشبختانه کشورما وارد فضای جدید اقتصادی شده است و در این فضا مناطق آزاد نقش مهمی خواهد داشت.
رئیس منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: ما به دنبال توسعه بحث گردشگری در منطقه آزاد قشم هستیم. زیرا این منطقه پتانسیل فراوانی دارد و برگزاری مسابقات فوتسال هنرمندان می تواند در تحقق این هدف به ما کمک کند..
مومنی در پاسخ به این سوال که گفته می شود محل برگزاری جام جهانی هنرمندان در جزیره قشم هنوز آماده نشده است، گفت: مکان برگزاری مسابقات در حال آماده شدن است و هیچ نگرانی بابت این مساله وجود ندارد.
محمد فنایی پیشکسوت داوری فوتبال ایران نیز در این مراسم اظهار کرد:به عنوان مسئول تیم داوری جام جهانی هنرمندان اعلام می کنم که قصد نداریم در این مسابقات سخت گیری بیش از اندازه داشته باشیم. زیرا هدف اصلی این مسابقات طبق شعار آن،مسائل اخلاقی است و باید بدانیم بسیاری از بازیکنان حاضر در این رقابت ها برای خود در کشورشان افراد صاحب نامی هستند.
محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نیز درباره برگزاری جام جهانی هنرمندان در تهران گفت: پیش از اینکه بخواهم به این مسابقات اشاره کنم، باید از شعار مسابقات که اخلاق است، تشکر ویژه کنم. این مسابقات تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت اخلاقی ورزش کشور ما خواهد گذاشت.
سید جواد هاشمی بازیگر و کاپیتان تیم هنرمندان نیز در ادامه این نشست خبری،گفت : بزرگترین ویژگی جام جهانی هنرمندان این است که بر خلاف تمام مسابقات ورزشی دنیا در این رقابت ها کسی به برد و باخت فکر نمی کند و همه فقط برای تبلیغ اخلاق در این رقابت ها حاضر می شوند و امیدوارم که اخلاق مداری سرلوحه ورزش کشورمان قرار بگیرد.

604/601

کد خبر: 586748

وب گردی

وب گردی