سعید اسدی: شایعه ها من را شگفت زده کرد/کتاب نمایشنامه های برگزیده یک اشتباه تایپی دارد!

کتاب نمایشنامه های برگزیده جشنواره تئاتر فجر به دلیل یک اشتباه تایپی فعلا منتشر نمی شود. سعید اسدی در این زمینه گفت: نام یکی از نمایشنامه ها روی جلد کتاب به اشتباه چاپ شده است به همین دلیل تا رفع این اشتباه کتاب منتشر نمی شود.

سعید اسدی، دبیرجشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره انتشار کتاب نمایشنامه های برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر گفت: 4 نمایسنامه در یک مجلد از متون برگزیده جشنواره چاپ شده که سه تای آنها متونی هستند که مقام اول تا سوم جشنواره را دریافت کرده اند و یک نمایشنامه نیز به تشخیص ستاد جشنواره و برای تشویق نمایشنامه نویسان به این سه اضافه شده که به چاپ رسیده اند.
او درباره زمان انتشار این مجلد افزود: نام یکی از نمایشنامه ها روی جلد کتاب به اشتباه چاپ شده است به همین دلیل تا رفع این اشتباه کتاب منتشر نمی شود.
اسدی ادامه داد: از ابتدا قرار بود هر 4 نمایشنامه در یک کتاب به چاپ برسد اما ما در نظر داشتیم که اگر امکانش مهیا شود هر نمایشنامه به شکل مجزا منتشر شود که متاسفانه امکان آن به دست نیامد بنابراین هر چهار متن در یک مجلد به انتشار رسید.
او درمورد شایعه های پیش آمده درباره ایرادات تایپی در متن نمایشنامه ها گفت: تنها ایرادی که این کتاب دارد اشتباهی است که روی جلد درمورد نام یکی از نمایشنامه ها رخ داده و این کتاب مشکل دیگری ندارد.
اسدی افزود: نام نمایشنامه «آفتاب کاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» نوشته پویا پیرحسینلو روی جلد به اشتباه چاپ شده است.
دبیر سی وچهارمین جشنواره تئاتر فجر با گلایه از شایعه های پیش آمده پیرامون جشنواره گفت: در این چند روز جشنواره آنقدر بساط شایعه درباره این جشنواره زیاد بوده که شگفت زده شده ام، اتفاقی که از ابتدای جشنواره تاکنون افتاده بیشتر نشر اکاذیب است و بسیاری از حواشی از روی جهل صورت گرفته اند.
گفتنی است، چهار نمایشنامه «قرار» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا، «کاش می شد منم بیام» به نویسندگی کامران شهلایی، « آفتاب کاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» نوشته پویا پیرحسینلو و نمایشنامه «تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن هجده» به نویسندگی پیام لاریان نمایشنامه هایی هستند که توسط انتشارات «نمایش»، به چاپ رسیده اند.
503502

کد خبر: 586820

وب گردی

وب گردی