ناوگان ریلی ایران با همکاری ایتالیا و فرانسه نوسازی می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی در سفر اخیر به فرانسه و ایتالیا مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم با روش اجاره و اجاره به شرط تملیک نوسازی ناوگان را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، ، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: علاوه بر نوسازی ناوگان با استفاده از این روش ها، ساخت ناوگان ریلی نیز در ایران در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای راه اندازی قطارهای سریع السیر در کشور با چینی ها و اروپایی ها با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مذاکراتی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.
آخوندی اظهار داشت: در مجموع مذاکرات خوبی تاکنون در این زمینه با طرف های خارجی انجام شده که هنوز به امضای قرارداد منجر نشده است؛ اما امیدواریم پس از امضای قرارداد آن را اطلاع رسانی کنیم.
وی بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و افزود: با اتصال خطوط ریلی برون شهری، مترو و قطارهای حومه ای امیدواریم شاهد یک تحول بزرگ در نظام شهرسازی و کشور باشیم تا شهرهای خود را بر مبنای ریل پایه طراحی کنیم.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد برای یکپارچه سازی شبکه حمل و نقل ریلی و مترو اقدامات مناسبی را انجام دهد تا با تغییر نظام بنیادی در حوزه شهرسازی در هشت سال آینده شاهد شهرهای ریل پایه باشیم.
وی گفت: علاوه بر قطارهای حومه ای، قطارهای برون شهری و مترو، نقش تراموا در شهرها نباید نادیده گرفته شود زیرا این مترو تاکنون در شهرهای ایران جایگاهی نداشته است.

** درخواست از نظام شهرسازی برای بر مبنای ریل طراحی شود
آخوندی اظهار داشت: به همین منظور از معاونت شهرسازی و را ه آهن خواسته ایم نظام شهرسازی ایران با تجدیدنظر بر مبنای ریل طراحی شود زیرا تاکنون نظام شهرسازی کشور بر مبنای خیابان ها و تردد خودروها طراحی شده است.
وی گفت: مترو، راه آهن و قطارهای حومه ای باید به یکدیگر کمک کنند تا با ایجاد هماهنگی لازم بتوانیم ایستگاه های آنها را به یکدیگر مرتبط سازیم.
آخوندی اظهار داشت: متاسفانه عمده جابه جایی مردم در شهرهای بزرگ بر مبنای خودرو برنامه ریزی و این سبب شده است در کلانشهرها و شهرهای بزرگ با آلودگی های جدی مواجه شویم.
نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه باهدف توسعه شهری و منطقه ای در مبنای حمل و نقل ریلی امروز با حضور تمام دست اندرکاران حوزه حمل و نقل ریلی در تهران برگزار شد.

601/601

کد خبر: 586859

وب گردی

وب گردی