صبح رویش اولین مدرسه کودکان کار است

صبح رویش اولین مدرسه کودکان کار در کشور امروز میزبان شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده 5 شهر تهران و برخی از مسئولان ومعاونان وزرا بود. این مراسم بهانه ای برای حضور مسئولانی بود که در حال برنامه ریزی اجتماعی ،فرهنگی و شهرسازی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی تهران به ویژه محله شهید هرندی (دروازه غار ) هستند.

زهره حاجیان-ایسکانیوز:این برنامه که در ساعات درسی دانش آموزان مدرسه بود با میزبانی خود کودکان کار برگزار شد و مهمانان از پذیرایی دانش آموزان با شاخه گل و دست سازه ها و کارت‌های خوش آمد گویی شگفت زده شدند.


مراسم رونمایی از واحد پولی جیرینگ-نخستین واحد پولی مدارس کشور
در این مراسم شهردار تهران از نخستین واحد پولی مدارس کشور با عنوان جیرینگ رونمایی کرد. اسکناس‌های زیبای طراحی شده که در روی آن عناوین بانک مرکزی صبح رویش و تصاویری از مدرسه و محله قدیمی دروازه غار و نیز شامل شماره سریال و بسیار شبیه به یک اسکناس واقعی بود.

بر اساس این گزارش این واحد پولی در جهت نظام تشویق و تنبیه دانش آموزان مدرسه به کارگرفته خواهد شد به طوری که رفتارهای مثبت وپسندیده اجتماعی توسط بچهها با کسب درآمد جیرینگی همراه بوده و به طور ناخودآگاه کودکان با این نکته روبرو می شوند که در صورت انجام رفتارهای پسندیده پاداش عینی و مشخص را دریافت میکنند.

همچنین بوفه مدرسه از منابع خیرین تامین می شود و با اسکناس‌های رایج کشور هیچ دادو ستدی نخواهد کرد ولی دانش آموزان که با راستگویی و کمک به دوستان خود مشارکت جمعی در برنامه‌ها و حتی رفتارهای ساده ای مانند سلام کردن و یاری دادن دوستان خود در درس‌ها از معلمان خود جیرینگ دریافت کرده اند میتواند از بوفه مدرسه خرید کرده و یا حتی هزینه بسیاری از خدمات متنوع مدرسه را پرداخت کند و عادت دادن بچه ها به انجام رفتارهای مثبت اجتماعی و اخلاقی در مدرسه و نهادینه کردن این عادت‌ها در رفتار روزمره آنان اصلی ترین هدفی است که ایده طراحی این واحد پولی را در ذهن گردانندگان صبح رویش ایجاد کرد.
این درحالی است که جامعه واقعی بیرون از مدرسه به گونه ای است که متاسفانه رفتارهای ناپسند اجتماعی و اخلاقی مانند دروغ گویی ، ریا کاری درآمدزا بوده و رفتارهای پسندیده و مثبت اخلاقی در جامعه با انگ ساده لوحی همراه می شوند.

واحد پولی جیرینگ در مدرسه سعی دارد این نکته را در ذهن کودکان نهادینه بکند که همانطور که آموزه های دینی رعایت اخلاق و آداب پسندیده را شایسته پاداش اخروی میدانندد رعایت این نکات در مدرسه به صورت تمرین مداوم و هروز ه مستوجب پاداش جیرینگی خواهد بود.


آیین افتتاحیه کتابخانه تخصصی آسیب اجتماعی با محوریت کودکان کار وآسیب


مجتمع صبح رویش که از چندی قبل در کنار فعالیت‌های آموزشی فرهنگی اقدام به راه اندازی کتابخانه تخصصی آسیب های اجتماعی با گرایش به کودکان کار کرده است نیز با حضور دکتر قالیباف و مسئولان عالی رتبه دولتی در مدرسه صبح رویش افتتاح شد.
در اختتامیه این مراسم شهردار تهران و مسئولان حاضر در حیاط مدرسه در جمع دانش آموزان و مربیان حضور یافته ودانش آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و خواندن سرود دسته جمعی سرفراز باشی میهن من از مهمانان مدرسه خود میزبانی کردند.

گفتنی است مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی صبح رویش در سال 1394فعالیت رسمی خود را 240 نفر از کودکان کار و با شعار راهبردی (مدرسه جایی برای کودکی ) با همت و حمایت شهرداری تهران، همکاری آموزش و پرورش و جمعی از جوانان خلاق جهادی و عاشق کودکان کار با هدف آموزش و تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان محله هرندی(دروازه غار) تاسیس شد تا ضمن رفع مشکلات این کودکان، مشکلات خانواده آنان و محله هرندی نیز به صورت غیر مستقیم برطرف شود.

105105

کد خبر: 587078

وب گردی

وب گردی