حجت‌الاسلام رئیسی: پشتیبانی از ولایت فقیه، رمز وحدت، تداوم، جمهوریت و اسلامیت نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خط امام(ره) ایستادگی در مقابل نفوذ و سازش نکردن با دشمنان است، پشتیبانی از ولایت فقیه را رمز وحدت، تداوم، جمهوریت و اسلامیت نظام عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم سی و هفتمین سالگرد ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن که صبح امروز در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به شاخص های مکتب سیاسی امام راحل افزود: نخستین شاخص مکتب امام دلدادگی به حضرت حق ، اخلاص و در قله عبودیت قرار داشتن است.


پیوند معنویت و سیاست

وی افزود: راه امام خط، هدف و مقصد ایشان انقلاب شکوهمند اسلامی است. دادستان کل کشور گفت: دومین شاخص مکتب امام، پیوند معنویت و سیاست است . رئیسی یادآور شدد: در سده های گذشته استکبار انواع جنایت ها را مرتکب شده که حاصل جدایی معنویت از سیاست است.

وی افزود: آثار نامبارک تفکیک دین از سیاست بسیار خسارت بار بوده و امام(ره) هیچگاه قائل به این شرایط نبودند.


باور به کرامت و ارزش های انسانی

دادستان کل کشور باور به کرامت و ارزش های انسانی را سومین شاخص مکتب سیاسی امام برشمرد و افزود: امام راحل مردم را باور داشتند و رای مردم را نه به عنوان دکور و تشریفات بلکه حقیقتا معتقد بودند میزان رای ملت است.


جهانی بودن انقلاب اسلامی

رئیسی چهارمین شاخص مکتب امام(ره) را جهانی بودن انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: بدخواهان در دهه اول انقلاب بنا نداشتند انقلاب پا بگیرد اما نهادها شکل گرفت و انقلاب رشد کرد.

وی گفت: در دهه دوم انقلاب نیز آنان نمی خواستند انقلاب پیروز شود و در دهه سوم، بدخواهان نمی خواستند پیام انقلاب به ملت ها برسد اما چنین نشد.


پاسداری از ارزشهای اسلامی و الهی

دادستان کل کشور پاسداری از ارزشهای اسلامی و الهی را پنجمین شاخص و پر کردن شکاف طبقات اجتماعی را ششمین شاخص مکتب امام دانست و افزود: هیچ مفهومی فراگیرتر از عدالت در مفاهیم دینی نیست و امام بزرگوار پرچمدار عدالت بودند.

رئیسی با بیان اینکه با همه توسعه یافتگی ها همچنان نیازمند رشد و توسعه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض هستیم، گفت: در خط امام ، اصل عدالت همواره رکن و تفکیک ناپذیر است.

وی افزود: اهمیت دادن به توانایی ملت در رفتار امام(ره) مشاهده می شود و همواره ایشان بر ساختن کشور اصرار داشتند.

دادستان کل کشور گفت: امروز هم مقام معظم رهبری با تکیه بر اقتصاد مقاومتی آن را راهکار برون رفت از مشکلات می دانند.

رئیسی افزود: خط امام همچنین خط توجه و پشتیبانی از ولایت فقیه به عنوان رمز وحدت ، تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی گفت: امروز تبعیت از ولی فقیه رمز پیشرفت و تعالی کشور است.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما با امام میثاق می‌بندیم که بر این شاخص‌های سیاسی مکتب و اهداف تو تا آخرین نفس پایبند بمانیم و با تو پیمان می‌بندیم همچنان که دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی سرلوحه برنامه‌های تو بود همواره در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اماما با تو پیمان می‌بندیم که با ولایت فقیه میثاقی ناگسستنی برپا کنیم و تا آخرین نفس پایبند به آنچه تبعیت از ولی فقیه است بمانیم و با تو پیمان می‌بندیم که در جهت خداباوری و خودباوری آنچنان گام برداریم که روح پربرکت تو و یاران تو از ما خشنود باشند. اماما با تو پیمان می‌بندیم که در این راه وحدت و پکپارچگی داشته باشیم و از هرگونه تفرقه‌‌افکنی دوری کنیم و نسل جدید انقلاب را با راه تو سیره و سلوک تو هرچه بیشتر آشنا سازیم چرا که سعادت نسل جدید درگرو پایبندی به اهداف و آرمان توست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه باید بدانیم امروز امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی در دستان توانمند مردان و زنانی است که با عقیده به امام و رهبر، اهداف انقلاب را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: برای فجرآفرینان و همه کسانی که در نظام اسلامی و خارج از مرزهای ما در مسیر ارزش‌های دینی مجاهدت کردند و با دشمنان ستیز می‌‌کنند دعا کرده و از خداوند می‌خواهیم آنان را موفق کند.

201/201

کد خبر: 587093

وب گردی

وب گردی