دکتر طه هاشمی خبر داد: آئین نامه انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد/ ملاک های انتخاب دانشجوی نمونه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ آیین نامه انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه انتخاب دانشجوی نمونه در سه سطح واحدهای دانشگاهی، استانی و کشوری را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طه هاشمی گفت: به منظور ارج نهادن و گرامی داشت دانشجویانی که با پای بندی به ارزش های والای دینی و انسانی در عرصه های علمی، فرهنگی و پژوهشی سرآمد محسوب می شوند، آئین نامه انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تدوین تا بر این اساس گرامیداشت آنها به صورت سالانه برگزار شود.

وی از انتخاب دانشجویان در سه سطح دانشجویان نمونه واحدها، دانشجویان نمونه استان و دانشجوی نمونه کشوری خبر داد و گفت: دانشجوی نمونه فردی است که دارای استعدادهای برتر علمی، فرهنگی و اجتماعی و شئونات دانشجویی بوده و براساس مندرجات این آئین نامه موفق به اخذ بالاترین امتیاز از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان گفت: دانشجویانی که حداقل نیمی از واحدهای درسی خود را بر اساس سرفصل مصوب رشته مقطع تحصیلی با کسب میانگین کل مشروحه زیر گذرانده باشند، می توانند در این رقابت شرکت نمایند؛ مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با میانگین کل 18، کارشناسی ارشد با میانگین کل 17 ، دکترای حرفهای با میانگین کل 16 و دکترای تخصصی PHD با میانگین کل17.

دکتر هاشمی افزود: علاوه بر داشتن حداقل میانگین کل، کسب 50 درصد امتیاز از بخش های علمی، فرهنگی و اجتماعی، رعایت شئون دانشجویی و دانشگاهی مندرج در این آئین نامه برای شرکت در این رقابت الزامی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، کسب مقام در مسابقات علمی کشوری و بین المللی،

تجاری سازی علم (ایده، نظریه یا نوآوری) و مشارکت و همکاری در شرکت های دانش بنیان را از موارد دارای امتیاز برای انتخاب دانشجویان نمونه برشمرد.

وی اضافه کرد: موضوعات کلی مورد بررسی جهت انتخاب دانشجوی نمونه شامل موضوعات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و شئونات دانشجویی است.

طه هاشمی همچنین از تشکیل انجمن دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: به منظور هم افزایی اندیشه ها و خردورزی و ایجاد ارتباط بیشتر بین نخبگان دانشگاه و دانشجویان نمونه، معاونت دانشجویی و فرهنگی نسبت به تشکیل انجمن دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی اقدام و هماهنگی های لازم را برای برگزاری جلسات گردهمایی آنان در سطح استان و کشور به عمل آورده است.

20101

کد خبر: 587243

وب گردی

وب گردی