واشقانی :دانشگاه آزاد اسلامی کماکان رتبه نخست تولید علم در کشور را داراست

کمیسیون تخصصی شورای راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون پژوهشی و دیگر اعضا با هدف بررسی و پیگیری مصوبه های جلسه گذشته شورای راهبردی پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای این جلسه ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به کاهش رشد تولید علم در کشور گفت: بخشی از این کاهش مربوط به مقاله های نامعتبر بود که با سیاست های سختگیرانه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، مقالات و مجله های نامعتبر از فهرست خارج شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی کماکان رتبه نخست تولید علم در کشور را داراست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در نظام استنادی اسکوپوس رتبه 187 و در خاور میانه پس از کشور ترکیه رتبه دوم را داراست.

واشقانی فراهانی با اشاره به اهمیت فرایند ثبت اختراع و حمایت از مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای این منظور، دفتر اختراعات فعال شده و حمایت های بیشتری از مخترعان می شود، از سوی دیگر میزان اعتبارات تشویقی از اختراعاتی که ثبت جهانی شود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه، پیشنهاد دکتر رضایت رییس واحد علوم دارویی مبنی بر ایجاد دوره های توانمندسازی دانشجویان و اعضای هیات علمی برای کارآفرینی و خلق ثروت مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

دکتر واشقانی دراین باره پیشنهاد داد کارگروهی مرکب از اعضای این کمیسیون تشکیل شده تا نحوه برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی برای گروه های مختلف آموزشی دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، مهندس میترا هاشمی طباطبایی سرپرست مرکز علم و علم سنجی دانشگاه نیز به ارائه گزارشی درخصوص تعداد اعضای هیات علمی که بیشترین سهم را در تولید مقاله دانشگاه آزاد اسلامی داشته، ارائه کرد.

1010

کد خبر: 587497

وب گردی

وب گردی