پایان وظیفه تاریخی  هیت موسس حزب کارگزاران سازندگی با برگزاری کنگره و انتخاب هیات ریسه

اولین کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی ایران با حضور بیش از 700 نفر از اعضای این حزب از سراسر کشور در مرکز همایش های بین المللی رایزن آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، در این کنگره رضا امراللهی نماینده هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی ایران طی سخنانی اظهار کرد: در این نشست انتخابات شورای مرکزی حزب کارگزاران برگزار می شود و احتمالا 50 درصد ترکیب شورای مرکزی بر مبنای حضور چشمگیر جوانان و زنان و گردش نخبگان نوسازی خواهد شد.

وی تشکیل این کنگره را جلوه ای از فعالیت های شفاف احزاب شناسنامه دار دانست و نمایش و تمرین بیشتر نظم تشکیلاتی را از اولویت های برگزاری این نشست برشمرد.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان تاریخچه ای از عمر 20 ساله این حزب از اکبر ترکان، غلامرضا شافعی، محمداسماعیل شوشتری، سیدمحمد غرضی، غلامحسین کرباسچی، عیسی کلانتری، غلامرضا فروزش، سیدعطاءالله مهاجرانی، مرتضی محمدخان، بیژن زنگنه، محمدرضا نعمت زاده، محمدعلی نجفی، محمد هاشمی و سیدمصطفی هاشمی طبا به عنوان اعضای موسس حزب کارگزاران قدردانی کرد و یاد مرحوم محسن نوربخش را گرامی داشت.

امراللهی با بیان اینکه معتقدیم باید قانون اساسی را پاس بداریم و آن را اصل پابرجایی حزب خود و عزت و اعتبار کشور می دانیم اظهار کرد: براین باوریم که از تمامیت ارضی کشور دفاع کنیم و مخالف تروریسم در هر شکل آن بوده و باشیم. همچنین تلاش می کنیم که پیوسته در استیفای حقوق کشورمان در صحنه های مختلف جهانی بویژه در گام بلند برجام راست قامت بایستیم و نشان دهیم که شایسته همکاری های جهانی هستیم.

این عضو هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی در پایان تصریح کرد: وعده دیدار همه ما پای صندوق های رای چرا که ما به سرنوشت کشور بیش از هر چیزی عقیده داشته و داریم.

براساس این گزارش حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نیز طی سخنانی تصریح کرد: با برگزاری این کنگره و انتخاب هیئت رئیسه، از این پس وظایف تاریخی هیئت موسس به پایان رسیده و این وظایف برعهده کنگره خواهد بود.

وی همچنین به عنوان رئیس کنگره حزب کارگزاران برگزیده شد.

حزب کارگزاران سازندگی به دنبال گرفتن پست در هیچ دولتی نبوده است

در ادامه این کنگره غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، با مروری به ادوار مختلف فعالیت این حزب که از سال 74 و با اعلامیه شانزده نفر از وزرای دولت هاشمی رفسنجانی آغاز به کار کرد، گفت: برنامه حزب کارگزاران سازندگی مبارزه، جنگیدن و پنجه در روی رقبا کشیدن نبود، بلکه ما معتقدیم حزب سیاسی باید فعالیت قانونمند و اخلاقی داشته باشد و اصول اساسی یک رقابت سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهد. با این وجود عدم رعایت قوانین رقابتی حتی در دوره اصلاحات وضعیت حزب را به جایی رساند که در 4 سال پایانی دولت اصلاحات با تهاجمی که این بار از ناحیه رقیب اصلاح طلب حزب انجام شد، حزب به این نتیجه رسید که برای کمک به دولت و آرام شدن جو جامعه لازم است تلاش حزب را تاحدودی برای ساماندهی وضع سیاسی نیروها نه متوقف بلکه کُند کند.

وی اضافه کرد: دوره 8 ساله دولت های نهم و دهم با استقرار نگاه امنیتی به فعالیت سیاسی و رکود فعالیت حزبی ادامه یافت، روزنامه حزب توقیف شد و بسیاری از فعالان مورد سوءظن های امنیتی قرار گرفتند.

کرباسچی در ادامه آغاز دولت حسن روحانی را موجب ایجاد روحیه امید در جهت گسترش فعالیت های سیاسی عنوان و خاطرنشان کرد: در این دوران دوستان ما در سراسر کشور فعال شدند و امروز شرایطی وجود دارد که می توانیم منطبق با اساسنامه فعالیت کنیم.

کرباسچی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران سازندگی به دنبال گرفتن پست و سهمیه خواهی در هیچ دولتی نبوده است، ادامه داد: در دولت آقای هاشمی هم اگر سمتی واگذار شد یا کسی مسئولیتی قبول کرد براساس درخواست و نیاز به توانایی افراد بوده است.

وی اضافه کرد: حزب کارگزاران سازندگی در طول این سال ها سعی کرده به همه جامعه آرامش بخشد. ما شرایط را می سنجیم و مصالح را درنظر می گیریم و حتی با مخالفین برخورد از روی تعصب نداشته و نداریم. ما به رغم بداخلاقی ها هیچگاه اخلاق و مشی اعتدالی خود را فراموش نکرده ایم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر لزوم جوانگرایی در مجموعه حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ما باید با جذب نیروهای جوان اجازه ندهیم متوسط سن حزب بالا برود زیرا هر تشکیلاتی که فرتوت شود امکان ادامه کار را نخواهد داشت و این ایرادی است که ما به دولت هم داشته ایم. خودمان هم تلاش می کنیم از نیروهای جوان خوشفکر استفاده کنیم زیرا معتقدیم آینده حزب در گروی این است که متوسط سن حزب در شهرستان ها و استان ها و مرکز بالا نرود. البته ما نیروهای باتجربه را هم از دست نخواهیم داد.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که ما در حزب کارگزاران سازندگی ایران ساختارشکن نبوده ، نیستیم و نخواهیم بود، گفت:ما دلسوزترین افراد را در مجموعه خود نسبت به نظام داریم. ما معتقدیم انتقاد بزرگترین خدمت است. ما باید چهره نظام و انقلاب را چهره درخشانی نگاه داریم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان سرنوشت و آینده کشور را در گرو استفاده از نیروهای کارآمد و خوشفکر عنوان و تاکید کرد: اسلام با فکر درست تقویت می شود و نه شعار افراطی، ما هم امیدواریم با آرامش تمام و بدون عصبانیت و شعارهای تند بتوانیم همه نیروهای سیاسی جامعه را در یک جهت برای سازندگی، عمران و آبادانی کشور به کار بگیریم و همچون گذشته هرچه داریم برای نظام هزینه خواهیم کرد.

10203

کد خبر: 587738

وب گردی

وب گردی