حکایت حرفه آموزی ، وام 100 میلیونی ، بازار فروش ، کار آفرینی و اشتغال

شهردار منطقه 11 تهران گفت: با هدف ایجاد زمینه های اشتغال، رونق فعالیت های اقتصادی شهر و کاهش بیکاری شهروندان ساکن در محله های مرکزی شهر؛ از مشاغل خانگی در قالب "طرح خانه کارآفرینی مشارکتی" حمایت می کنیم.

ایسکانیوز :به گفته نصراله آبادیان در راستای بستر سازی برای ایجاد زمینه فعالیت های اقتصادی در شهر تهران با هدف ارتقای سطح زندگی شهروندان در محله های مرکزی شهر، مرکز خدمات اجتماعی این منطقه نسبت به حمایت از کارآفرینان، مشاغل خانگی و خوداشتغالی ها در قالب "طرح خانه کارآفرینی مشارکتی " اقدام کرده است.
او با بیان این که مدیریت شهری با ارائه تسهیلات از فعالیت های مختلف اقتصادی در منازل شهروندان حمایت می کند؛ گفت: مشاغل خانگی که مزاحمتی برای همسایگان نداشته باشد و توجیه اقتصادی و کارآفرینی داشته باشند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
آبادیان افزود: افرادی که در مشاغل خانگی مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظیر بسته بندی، صنایع دستی و ... در محدوده منطقه 11 مشغول به فعالیت هستند، پس از بازدید و کارشناسی می توانند تحت پوشش کارآفرینی در محل مسکونی خود قرار گیرند.
او گفت: بسته حمایتی این طرح شامل صدور مجوز فعالیت اقتصادی در محل مسکونی، ارائه خدمات آموزشی و حمایتی از طریقهماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای برای گذراندن دوره های آموزشی و حرفه آموزی با ارائه مدرک رسمی و هزینه بسیار کم، ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان و بازارهای فروش، تسهیل شرایط ثبت شرکت های تعاونی و معرفی به صندوق کارآفرینی امید جهت اخذ وام تا سقف 100 میلیون تومان با بهره 4 درصدی خواهد بود.
شهردار منطقه 11 ادامه داد: مدیریت شهری و به ویژه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نظر دارد با استفاده از ابزار و ارتباطات تحت اختیار، نسبت به حمایت از کارآفرینان، مشاغل خانگی و خوداشتغالی ها اقدام کند.
شایان ذکر است هم اکنون یک کارگاه خانگی سری دوزی سرویس خواب با اشتغال 15 تن از بانوان سرپرست خانوار با استفاده از بسته حمایتی طرح " خانه کارآفرینی مشارکتی" در حال ثبت در سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در این کارگاه تمامی مراحل تهیه مواد اولیه، طراحی، برش کاری، دوزندگی، بسته بندی و تبلیغات و بازاریابی انجام می شود.

105105

کد خبر: 588095

وب گردی

وب گردی