رییس جهاد دانشگاهی: بودجه جهاددانشگاهی مکفی نیست

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در کشور استعدادهای خوبی وجود دارد که می‌تواند توسعه علمی و فناورانه کشور را رقم بزنند، گفت: وقتی صحبت از پیشرفت و توسعه می‌کنیم، منظور پیشرفت مبتنی بر عدالت، اخلاق و فرهنگ است نه توسعه متکی بر قله‌های ثروت و دره‌های فقر.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا طیبی در اولین همایش و جشن ولی‌نعمتان و خیرین انقلاب اسلامی که امروز شنبه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: در جهاد دانشگاهی بخش عمده‌ فعالیت‌ها فرهنگی بوده که در دانشگاه‌ها متمرکزند و هدف آن آشنایی دانشجویان با آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی است تا در هنگام انتصاب مسئولیت‌های مختلف بدانند که باید اخلاق و عدالت را مدنظر قرار دهند.

او گفت: بخش دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در توسعه علم و فناوری است و قصد داریم که در این حوزه اثبات کنیم که می‌توانیم در عرصه علم و فناوری فعالیت‌های خوبی را به انجام برسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات خوبی در حوزه‌های مهندسی و پزشکی به انجام رسیده است و حاج آقا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و تیمشان از حامیان اصلی جهاد دانشگاهی در این راه بوده‌اند. همچنین پژوهشکده‌های مختلف جهاد دانشگاهی همچون ابن سینا و غیره برنامه‌های خوبی را در این راستا برنامه ریزی کرده‌اند.

طیبی بااشاره به وضعیت بودجه جهاد دانشگاهی گفت: تنها 20 درصد منابع جهاددانشگاهی از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود که این مبلغ به هیچ وجه برای برنامه‌ها و تحقیقات انجام شده در جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه پزشکی کافی نیست.

او در ادامه با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته دولت به جهاد مکفی فعالیت‌ها و پژوهش‌های این نهاد نیست، گفت: برای انجام فعالیت‌ها و تحقیقات خود به ویژه در حوزه پزشکی به خیرین حوزه سلامت نیاز داریم.

به گفته طیبی، در حال حاضر با همت مجمع خیرین سلامت و همچنین سایر نیکوکاران در پژوهشکده رویان کمک‌های بسیار ارزنده‌ای انجام و ارائه می‌شود و به همین دلیل وظیفه خود می‌دانم که از همه خیرین تشکر کنم.

او در پایان خطاب به خیرین گفت: همت از شما و برنامه‌ریزی و کار و تلاش از جهاددانشگاهی، باید بدانیم که اگر نیت الهی در کارها وجود داشته باشد تمامی اقدامات با لطف خداوند جاری و ساری خواهد شد.

20104

کد خبر: 588135

وب گردی

وب گردی