وقتی ابراهیم حاتمی کیا و پرویز پرستویی از رفتن بر فرش قرمز امتناع می کنند

حاتمی کیا در نشست خبری فیلم بادیگارد گفت :در فیلم بادیگارد از موسیقی های آژانس شیشه ای استفاده کرده ام . زیرا فکر می کنم فیلم بادیگارد از لحاظ محتوایی در ادامه فیلم آژانس شیشه ای است.

نشست رسانه ای فیلم بادیگارد صبح امروز با حضور کارگردان این فیلم ابراهیم حاتمی کیا و پرویز پرستویی و منتقد سینما حاجی مشهدی در سالن غربی برج میلاد بزگزار شد، عوامل فیلم بادیگارد در این نشست حضور داشتند.

ابراهیم حاتمی کیا در ابتدا ی جلسه گفت : داستان این فیلم 3 ماه طول کشید و من به آند فیلم حاتمی کیا می گویم یعنی 3 ماه فشرده کاری . دلم میخواست در صحنه های اکشن این فیلم آن طوری که باید در بیاید به همین دلیل در هیچ کدام از صحنه ها کم نگذاشته ام.

حاتمی کیا ادامه داد : ممکن است این شبهه برای تماشا چی به وجود بیاید که در این فیلم از هیچ گونه جلوه های ویژه استفاده نشده است . به همین دلیل با تمام قدرت به صحنه های اکشن پرداختیم ، زیرا همانگونه که حواس مخاطب در جریان هست کمبود بودجه باعث شده که گارگردان ها نسبت به ساخت فیلم های آپارتمانی گرایش پیدا کنند به همین خاطر لازم دیدم که صحنه های اکشن این فیلم بدون نقص و با کیفیت از آب در آید .

او ادامه داد : در سکانسی از فیلم پرویز پرستویی دچار صانحه شد و با موتور زمین خورد و هنوز برای بهبودش به جلسات فیزی و تراپی میرود .

کارگردان فیلم سینمایی روبان قرمز در پاسخ به این سئوال که چرا همانطور که به کلیات پرداخته شده نسبت به تصویر کشیدن جزئیات کوتاهی شده است گفت : اگر مخاطب میگوید به جزئیات پرداخته نشده طراح صحنه باید جوابگوی او باشد .

حاتمی کیا در ادامه گفت :در فیلم بادیگارد از موسیقی های آژانس شیشه ای استفاده کرده ام . زیرا فکر می کنم فیلم بادیگارد از لحاظ محتوایی در ادامه فیلم آژانس شیشه ای است.

کارگردان فیلم ارتفاع پست درباره عکس آیت الله بهشتی و دکتر روحانی رئیس جمهور در یکی از سکانس های فیلم گفت :این نفعی بر دولت تدبیر و امید نیست و فقط می خواستم مخاطب توجیه شود که این فیلم در دوران معاصر ساخته شده است .

حاتمی کیا درباره عدم حضورش در مراسم فرش قرمز گفت : خیلی به فرش قرمز اعتقاد ندارم حتی به نوعی خجالت می کشم البته پیش از این از عوامل در این باره مشورت کردم.

پرویز پرستویی نیز در ادامه نشست گفت : به نظر من وجود مراسم فرش قرمز در جشنواره هیچ اشکالی ندارد اما واقعیت این است که من نیز مانند حاتمی کیا از رفتن به روی فرش قرمز مایل نیستم در این مراسم شرکت کنم . با این وجود تصمیم مسئولان جشنواره احترام می گذارم و برای همه هنرمندانی که بر روی این فرش حاضر می شوند ارزش قائلم .

پرستویی در ادامهگفت: یادم هست اولین باری که کت و شلوار پوشیدم مراسم عروسی ام بود این اتفاق انقدر مرا نامتعادل کرد که با یک موتور گازی تصادف کردم و شلوارم پاره شد. حسی که آن روز داشتم همین حسی است که اگر به روی فرش قرمز بروم به من دست می دهد .

در ادامه نشست مریلا زارعی بازیگر و بازیگردان فیلم بادیگارد درباره چگونگی انتخاب بازیگران فیلم گفت :این اتفاق حاصل مشورت های من و ابراهیم حاتمی کیا است البته باید بگویم در جاهایی از نظرات پرویز پرستویی استفاده کردیم .

مریلا زارعی درباره انتخاب شیلا خداد برای نقش های فیلم بادیگارد گفت : حدود 3 سال است که این بازیگر از سینما دور است و دوست داشتم این کار حضور دوباره او در سینما باشد و دلیل دیگر این انتخاب به فیزیک و شخصیت خداداد برمیگردد . پس از مشورت با حاتمی کیا به این نتیجه رسیدیم که او به نقش هایش نزدیک است غیر از این اتفاق ریسک محسوب شود اما کارگردان های بزرگ سینما معمولا چنین ریسکی را نمی پذیرند .

این بازیگر درباره چگونگی انتخاب پرویز پرستویی گفت :در حضور این بازیگر بزرگ جسارت نمی کنم و خودم را بازیگردان نمیدانم درباره چگونگی انتخاب ایشان نیز فقط یک جمله به حاتمی کیا گفتم که اگر پرستویی در این فیلم حضوری پیدا نکند گمانم انتخاب دیگری نمیتوان داشت .

زارعی ادامه داد :حضور اشخاصی مثل پرویز پرستویی به بار مثبت فیلم می افزاید و می توانم بگویم پرستویی در این پروژه در گروه بود سرتیپ و سردار بود.

در ادامه این نشست حاجی مشهدی در جواب حاتمی کیا که عده ای از منتقدان را بیمار خطاب کرد گفت :فکر میکنم منتقد در ابتدا باید تعریف نقدد را بداند و در این صورت او همراه فیلم خواهد بود و شما او را بیمار نمی کنید . به نظر من نقد به یک اثر ابتدا باید به نکات مثبت و ویژگی های ان پرداخت .

این منتقد گفت :حاتمی کیا توانسته از پس صحنه های اکشن خیابانی برآید موسیقی در بهتر شدن تاثیر مثبتی داشته و لازم میدانم از کارن همایونفر بابت موسیقی خوب این فیلم تشکر کنم.

502502

کد خبر: 588147

وب گردی

وب گردی