گوگل دیگر تراشه‌های مورد نیاز خود را از اینتل نمی خرد

شرکت اینتل (Intel) در حال از دست دادن یکی از بزرگ‌ترین مشتریان‌ خود است؛ گفته می‌شود که گوگل در نظر دارد تا همکاری طولانی‌مدت‌‌اش با اینتل را قطع کند و تراشه‌های مورد نیازش را از شرکت کوالکوم (Qualcomm) خریداری کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، اگرچه این اقدام منحصرا اینتل را نابود نمی‌کند ولی از دست دادن این رابطه‌ی همکاری تا حد زیادی برای این شرکت گران تمام خواهد شد.

شرکت اینتل هم اکنون تمام تراشه‌های مورد نیاز گوگل را تامین می‌کند و گوگل هر سه‌ماه حدود سیصدهزار تراشه از اینتل خریداری می‌کند. گوگل بعد از HP و Dell سومین مشتری بزرگ اینتل به حساب می‌آید.

در صورت صحت داشتن این شایعه‌ها، احتمالا گوگل به زودی رسما اعلام خواهد کرد که از این به بعد کالکوم را به عنوان تامین‌کننده‌ی تراشه‌هایش در نظر خواهد گرفت.

اینتل کار خود را با تمرکز روی تکنولوژی و تجهیزات سخت‌افزاری کامپیوترها آغاز کرده بود، در حالی که اکنون بخش زیادی از توجه دنیای تکنولوژی روی دستگاه‌های هوشمند متمرکز شده و گوگل هم متوجه پیشرفت‌های کوالکوم در تولید سخت‌افزارهای قوی در این حوزه شده است.

کوالکوم اخیرا پیشرفت‌های قابل توجهی در ساخت تراشه‌های قوی داشته و اکثر دستگاه‌هایی که سیستم عامل iOS ندارند را پوشش می‌دهد.

20104

کد خبر: 588230

وب گردی

وب گردی