کارن همایون فر: موسیقی«بادیگارد»حرفهای ناگفته قهرمان فیلم را به گوش می رساند

کارن همایون فر درباره همکاری اش با حاتمی کیا در فیلم"بادیگارد" گفت: فیلم "بادیگارد" یک اثر معمولی نیست؛ بلکه درامی است که وجوهات مختلفی دارد و شخصیت اول آن یک قهرمان معمولی نیست بلکه قهرمانی ویژه و خاص است که به نوعی عاشق است. از طرفی اتمسفر فیلم فضای پرتنش و ملتهب سیاسی است.

کارن همایونفر موسیقیدان و آهنگساز که آهنگسازی بیش از پنجاه فیلم را در کارنامه اش دارد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره موسیقی فیلم بادیگارد و چگونگی همکاری اش با ابراهیم حاتمی کیا گفت: من و حاتمی کیا و تدوین گر فیلم از همان ابتدا درباره اثر باهم به تعامل و گفتگو نشستیم تا موسیقی را با فضای فیلمنامه هم سو کنیم.

همایونفر گفت: فیلم "بادیگارد" یک اثر معمولی نیست؛ بلکه درامی است که وجوهات مختلفی دارد و شخصیت اول آن یک قهرمان معمولی نیست بلکه قهرمانی ویژه و خاص است که به نوعی عاشق است. از طرفی اتمسفر فیلم فضای پرتنش و ملتهب سیاسی است.

همایونفر با بیان اینکه برای ساخت موسیقی متن چنین اثری باید به همه عناصر موجود توجه کرد گفت: در چنین آثاری موسیقی نقش بسیار عمده ای در دراماتیک تر کردن اثر دارد و باید گام به گام و جز به جز با فیلم همراه باشد.

آهنگساز فیلم "کاغذ بی خط" ادامه داد:‌ دلم می خواست موسیقی طوری در ساختار اثر تنیده شود که قابل حذف نباشد و این اتفاق افتاد طوری که اگر توجه کنید در چهل دقیقه آخر فیلم موسیقی به صورت لاینقطع با اثر همراه است گویی حرفهای ناگفته حیدر قهرمان فیلم را به گوش مخاطب می رساند.

آهنگساز فیلم سینمایی"رخ دیوانه" درباره کیفیت اجرایی جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: برخلاف سالهای قبل امسال به دلیل مشغله کاری نتواستم به تماشای آثار شرکت کننده بنشیم اما آنطور که پیداست تغییرات ساختاری زیادی در نوع و شیوه اجرای جشنواره ندیدم و همچنان معتقدم سیستم پخش صدای برج میلاد با مشکل مواجه است برای پخش موسیقی به هیچ وجه مناسب نیست.

این هنرمند در انتها از مسئولان خواست فکری به حال این معضل کنند.

گفتنی است کارن همایونفر آهنگساز بیش از 50 فیلم سینمایی بوده و تاکنون دو بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.بار نخست در سال ۱۳۸۷ برای موسیقی فیلم "زادبوم" به کارگردانی ابولحسن داوودی و دومین بار در سال ۱۳۸۹ برای فیلم "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی. این آهنگساز امسال نیز با فیلم‌های "بادیگارد" اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، "خشم و هیاهو" اثر هومن سیدی و "نیمه‌شب اتفاق می‌افتد" اثر تینا پاکروان به جشنواره آمده است.

502502

کد خبر: 588244

وب گردی

وب گردی