گزارش هفتمین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر امروز یکشنبه 18 بهمن ماه با شش فیلم میزبان هنرمندان، خبرنگاران و علاقه مندان سینماست. "فصل هرس" به کارگردانی لقمان خالدی، "سینما نیمکت" به کارگردانی محمد رحمانیان، "دختر" به کارگردانی رضا میرکریمی، " خماری" به کارگردانی داریوش غذبان، "مالاریا "به کارگردانی پرویز شهبازی و "یتیم خانه ایران" به کارگردانی ابولقاسم طالبی آثاری هستند که در روز هفتم جشنواره فیلم فجر اکران می شوند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر امروز یکشنبه 18 بهمن ماه با شش فیلم میزبان هنرمندان، خبرنگاران و علاقه مندان سینماست.

طبق روزهای گذشته نشست رسانه ای برگزار می شود با این تفاوت که امروز فیلم های "تمرین برای اجرا" ساخته محمدعلی سجادی، "بارکد" به کارگردانی مصطفی کیایی، "آبنبات چوبی" به کارگردانی محمدحسین فرحبخش، "کفشهایم کو" به کارگردانی کیومرث پور احمد از ساعت 10:00 صبح در سالن سعدی برج میلاد برگزار می گردد.

"فصل هرس" به کارگردانی لقمان خالدی اولین فیلمی است که در ساعت 14:30 در سالن نمایش کاخ جشنواره واقع در برج میلاد به نمایش در می آید. این فیلم در بخش سینما حقیقت اکران می شود. "فصل هرس" روایتی است از زندگی شخصی به نام قاسم تک دهقان که ادعا می‌کند داروی سرطان را کشف کرده است.

"سینما نیمکت" به کارگردانی محمد رحمانیان در بخش هنرو تجربه به نمایش در می آید و ساعت اکران آن 16:00 است. علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی بازیگران این فیلم هستند. "سینما نیمکت" داستان مردی است که عاشق فیلم و سینماست و درگیر اتفاقاتی در زندگی اش می‌شود.تهیه کننده این فیلم تورج منصوری است.

"دختر" نام فیلمی است به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی که در بخش سینمای ایران1395 و در گروه سودای سیمرغ در ساعت18:30 اکران می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست... فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند و مسعود سخایی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی " خماری" به کارگردانی داریوش غذبانی در بخش سینمای ایران 1395 و در گروه نگاه نو جشنواره فیلم فجر به روی پرده می رود. این فیلم که در ساعت 21:00 اکران می شود درباره خانواده‌ای است که فرزند معتادشان را به درمانگاه ترک اعتیاد می‌ برند. درمانگاه اما به علت پر بودن ظرفیت از قبول او سر باز می‌زنند و در این فاصله خانواده او باید فکری به حال خماری این شخصیت بکنند و این خانواده در به‌ در به‌ دنبال‌ پیدا کردن جنس برای فرزندشان می‌ روند و در این حین لحظات جالبی شکل می‌گیرد. مهرداد صدیقیان، کاظم سیاحى، سوگل خلیق، نادر فلاح، لى لى فرهادپور و امید روحانى بازیگران فیلم هستند و منیژه حکمت تهیه کننده آن است.

"مالاریا" نام فیلمی است که پرویز شهبازی آن را نوشته و کارگردانی کرده است. این اثر سینمایی که در بخش سینمای ایران1395 قرار دارد رأس ساعت 22:30 به روی پرده می رود؛ و داستان دختر و پسری است که در تهران گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آن‌ها سعی می‌کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آذرخش فراهانی، آزاده نامداری، علی استادی، سیامک ادیب بازیگران "مالاریا" هستند و مسعود ردایی تهیه کننده آن است.

آخرین فیلمی که در هفتم جشنواره فیلم فجر به روی پرده می رود "یتیم خانه ایران" نام دارد و کارگردان آن ابولقاسم طالبی است. این اثر سینمایی در بخش سینمای ایران 1395 و در گروه سودای سیمرغ خارج از مسابقه اکران می شود.

"یتیم خانه ایران" داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های 1296 تا 1299 روایت می کند. اتفاقی که در دوران جنگ جهانی اول و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ می دهد.ساعت اکران یتیم خانه ایران" 24:00 است و علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، حمید تاج دولتی ، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، بهار محمد پور، ایمان صفا تعدادی از بازیگران این فیلم هستند و تهیه‌کننده آن محمدرضا تخت‌کشیان است.

502502

کد خبر: 588248

وب گردی

وب گردی