اعطای جایزه دانشگاه آزاد اسلامی به پاسداران سخن پارسی

آموزش زبان فارسی از طریق فضای مجازی به نسل های دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور و اعطای جایزه دانشگاه آزاد اسلامی به خادمان زبان فارسی با عنوان آیین بزرگداشت پاسداران سخن پارسی از جمله موضوعاتی بود که درجلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در جلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، گفت: اگر بخواهیم نگاهی مقایسه ای میان شرایط کشور قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم، باید بگوییم که کشور در همه شئونات اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به برکت انقلاب و حرکت موسایی امام(ره)، دچار تحولات عظیمی در سطح ملی و بین المللی شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، پس از استماع برنامه های معاونت فرهنگی در راستای حفظ و گسترش زبان فارسی، پیشنهاد داد شبکه اجتماعی در فضای مجازی برای این موضوع ایجاد شده و مباحث اخلاقی و ادبی نیز ضمیمه موضوعات مربوط به توسعه زبان فارسی شود.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه زبان فارسی گفت: این واحد، در حال حاضر بیش از 15 هزار دانشجو را آموزش می دهد، که اکثر آنها شامل افرادی هستند که امکان حضور در کلاس های درس را ندارند.

دکتر میرزاده افزود: طبق پیش بینی های انجام شده، تا پایان سال 99، 80 هزار دانشجو تحت آموزش های این واحد قرار می گیرند، به همین خاطر می توان از این ظرفیت نیز برای توسعه و گسترش زبان فارسی بهره برد.

در ادامه جلسه، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از بررسی فعالیت های فرهنگی استان ها پرداخت و گفت: در اجلاس هیات های امنای استانی که از 5 دی ماه تا 5 بهمن ماه برگزار شد، برنامه و بودجه فرهنگی هریک از استان ها در سال 94 و 95به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر طه هاشمی، با بیان اینکه از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی جزو اولین نهادهایی است که اقدام به حفظ و گسترش زبان فارسی کرده است، گفت: در همین راستا، معاونت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سازمان سما و اداره کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اقدام به تهیه سند راهبردی کرده و کمیسیون تخصصی زبان فارسی نیز به صورت مرتب با حضور این معاونت ها تشکیل می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به مروری بر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص توسعه و گسترش زبان فارسی پرداخت و گفت: این برنامه ها عمدتا با هدف آموزش زبان فارسی به نسل های دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور و معرفی فرهنگ و تمدن ایران به ملت های دیگر طراحی شده است.

وی از تدوین فرهنگ 5هزار واژگانی حوزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این مجموعه که آماده چاپ است، شامل بخشی از میراث ما در زبان فارسی را به عنوان زبان علم معرفی می کند.

گفتنی است در این جلسه، موضوع اعطای جایزه دانشگاه آزاد اسلامی به خادمان زبان فارسی با عنوان آیین بزرگداشت پاسداران سخن پارسی، توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید ، شورا همچنین طرح آموزش مجازی زبان فارسی برای ایرانیان و غیر ایرانیان خارج از کشور رأی موافق داد.

20101

کد خبر: 588405

وب گردی

وب گردی