تصویب طرح تصفیه و گندزدایی آب به روش نانو فیلتراسیون در جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

تصفیه و گندزایی آب به روش نانو فیلتراسیون با غشای سرامیکی و تاسیس شرکت های تعاونی سرمایه گذاری درون سازمانی کارکنان دانشگاه از موضوعاتی بود که روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و سایر اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان عصر روز گذشته با حضور دکتر میرزاده، رییس دانشگاه، دکتر اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور، جمعی از معاونان دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، بخشنامه منع مشارکت روسای واحدها و داشتن سهم آنها در شرکت های دانش بنیان مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد، بخشنامه قبلی همچنان ثابت باقی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

شرکت های تعاونی سرمایه گذاری درون سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دستور جلسه دیگری که بود که توسط مهندس یاسر هاشمی مطرح و پس از بررسی اعضا مقرر شد، طرح پس از بررسی بیشتر در کمیسیون تخصصی مجددا در شورا مطرح شود.

تصفیه و گندزایی آب به روش نانو فیلتراسیون با غشای سرامیکی عنوان طرح دیگری بود که از سوی مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه مطرح شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این طرح در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه و حفظ محیط زیست ارائه شده است، گفت: با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، مقرر شد در هزار هکتار از فضای واحد علوم و تحقیقات فضای سبز ایجاد شود، به همین خاطر برای حل مشکل کمبود آب و بازیافت آب های فاضلاب تصمیم گرفتیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی از مذاکره با چند کشور خارجی و همچنین پژوهشگران داخلی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود دانشگاه آزاد اسلامی نیز به موضوع تولید نانو سرامیک ها شده و از اساتیدی که بر روی این موضوع کار می کنند نیز حمایت کند. گفتنی است اعضای جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون این طرح، با اصل طرح موافقت کردند.

در پایان این جلسه، دکتر میرزاده با اهدای لوحی از زحمات دکتر زیتون نژاد دبیر سابق شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان تشکر کرد و برای ایشان به عنوان عضو این شورا آرزوی موفقیت کرد.

20101

کد خبر: 588414

وب گردی

وب گردی