بیمارستان های دولتی  40 ساله اند/35 درصد از بیمارستان‌های کشور فرسوده‌ هستند

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس گفت: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در کشور قدمتی 40 ساله دارند اما دولت به دلیل کمبود منابع قادر نیست به بازسازی و نوسازی این بیمارستان‌ها اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا حسن تامینی در خصوص تاکیدات رئیس مجلس مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت گفت: بدون‌شک دولت می‌توانست بیش از این‌ها از ظرفیت بخش خصوصی برای تحول در حوزه سلامت استفاده کند اما متاسفانه تا حدودی از آن غافل شده است.

او با بیان اینکه باید بخش خصوصی به ویژه در حوزه سلامت را رفیق ببینیم نه رقیب، افزود: با وجود آنکه بخش خصوصی در شرایط سخت همیشه درکنار بخش دولتی بوده اما متاسفانه مشاهده شده که این بخش همواره مظلوم واقع شده و شرایط نیز به گونه‌ای رقم خورده که دیدگاه نسبتا منفی نسبت به بخش خصوصی شکل گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه امروز فرسودگی بیمارستان‌ها معضل جدی در حوزه سلامت است، گفت: در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند کمک ویژه‌ای به دولت کرده و به بازسازی بیمارستان‌هایی که از قدمت طولانی رنج می‌برند، کمک کند.

تامینی ادامه داد: واقعیت آن است که در حوزه بازسازی بیمارستان‌های فرسوده اقدام عملی شکل نگرفته، این در حالی است که این فرصت را در اختیار داریم تا از ظرفیت بانک‌های خصوصی برای بهبود و بازسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فرسوده استفاده کنیم.

او با بیان اینکه امروزه بیش از 35 درصد از بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند تاکیدکرد: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی درکشور قدمتی 40 ساله دارند اما دولت به دلیل کمبود منابع قادر نیست به بازسازی و نوسازی این بیمارستان‌ها اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم بانک‌ها و بخش خصوصی می‌توانند به تعمیرات و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده کمک کنند چراکه در غیر این صورت اگر این بیمارستان‌ها در معرض حوادث طبیعی و غیرطبیعی قرار گیرند نه‌ تنها نمی‌توانند مامنی برای آسیب دیدگان باشند بلکه خود نیز به مشکل اساسی در حوزه سلامت تبدیل خواهند شد.

105105

کد خبر: 588426

وب گردی

وب گردی