مصطفی کیایی:  چه اتفاقی می افتد که جوایز را به فیلم های دیگری می دهند؟

مصطفی کیایی با ابراز تعجب از جوایزی که در اختتامیه اهدا می شود، گفت: موضوعی که برایم عجیب است بازخوردهای متفاوتی است که درباره فیلم هایم وجود دارد، معمولا اکران هایی که در سینماهای مردمی دارم همه با استقبال روبرو می شوند، در کاخ جشنواره هم وضع به همین منوال است اما نمی دانم چه اتفاقی می افتد که جوایز را به فیلم های دیگری می دهند.

مصطفی کیایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، با اشاره به استقبال مردم از فیلم «بارکد»، گفت: تا کنون موفق شده ام تعدادی فیلم در کاخ جشنواره تماشا کنم اما در سینماهای مردمی فقط در زمان اکران «بارکد» حضور داشتم، استقبالی که مردم از این فیلم دارند قابل توجه است، هر چند عادت کرده ام که در زمان نمایش فیلم در سینماهای مردمی ، همیشه با اتفاقات خوبی مواجه شوم اما در کاخ جشنواره و اختتامیه به من کم لطفی شود.

کیایی درباره بازخورد نمایش این فیلم در کاخ جشنواره، گفت: بیشتر صحبت هایی که پس از اکران فیلم در کاخ جشنواره وجود داشت در تعریف از «بارکد» بود. اما موضوعی که برایم عجیب است بازخوردهای متفاوتی است که درباره فیلم هایم وجود دارد، معمولا اکران هایی که در سینماهای مردمی دارم همه با استقبال روبرو می شوند، در کاخ جشنواره هم وضع به همین منوال است اما نمی دانم چه اتفاقی می افتد که جوایز را به فیلم های دیگری می دهند.

کارگردان فیلم «بارکد» در خصوص بازگشت دوباره اش برای ساخت فیلم های کمدی، یادآور شد: سال گذشته با فیلم «عصر یخبندان» در جشنواره حضور داشتم، این فیلم به دلیل موضوعی که داشت امکان اینکه در فضای کمدی به آن پرداخته شود وجود نداشت، به هر حال گاهی تغییر ژانر بد نیست. ولی به لحن کمدی علاقه بیشتری دارم و در فیلم هایی که می سازم همیشه این لحن وجود دارد.

مصطفی کیایی درباره سطح کیفی جشنواره امسال، تاکید کرد: با توجه به فیلم هایی که تا کنون دیده ام و سطح استقبال مردم از آثار امسال، به نظر می رسد که کیفیت جشنواره امسال بهتر از سال های گذشته است اما با این حال مشکل اساسی فیلم های امسال همچنان قصه است. در واقع فیلم ها قصه نمی گویند ولی از نظر تکنیکی و فنی آثار به نمایش درآمده در جشنواره امسال رشد چشمگیری داشته اند.

کارگردان فیلم «عصر یخبندان» با اشاره به وجه سرگرم کننده سینما گفت: سینما سرگرمی است و به فیلم های سرگرم کننده علاقه دارم، بهترین موضوع در سینما برایم این است که فیلم مخاطب را درگیر کند اما در نهایت هر کارگردانی سلیقه خاص خودش را دارد و در واقع به تعداد سینماگران، مخاطب برای فیلم ها وجود دارد اما سینمایی که علاقمند به آن هستم بسیار عام تر است. الگویی که در فیلمسازی من وجود دارد سینمای آمریکا است.
503502

کد خبر: 588784

وب گردی

وب گردی