جزییات برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در پاسداشت زبان فارسی

مدیر گروه ادبیات و زبان فارسی واحد علوم و تحقیقات: دانشگاه آزاد اسلامی با خیل عظیمی از دانشمندان و ادیبانی که در اختیار دارد، می تواند بار  زبان فارسی را به سمت و سویی که نظام هم نسبت به آن توجه دارد پیش ببرد.

اسماعیل آذر مدیر گروه ادبیات و زبان فارسی واحد علوم و تحقیقات و عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: در آخرین جلسه شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی دو طرح در راستای حفظ و گسترش زبان فارسی به تصویب رسید. یک طرح با عنوان به پاسداران زبان فارسی و دیگری زبان فارسی در فضاهای مجازی برای ایرانیان خارج از کشور.

آذر در ادامه گفت: این دوطرح برای کسانی که در خارج از کشور هستند و کسانی که پیرو زبان فارسی هستند با ماه ها کار کارشناسی ارائه شده است.

عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد در تشریح این دو طرح گفت: با این دو طرح دانشگاه آزاد اسلامی مصدر خدمتی برای زبان فارسی قرار می گیرد. بدین معنا که کسانی که نمی توانند از امکانات داخل کشور بهره مند بشوند و زبان فارسی را بیاموزند، می توانند در این دوره های دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند، تعیین سطح شوند و به سبک نوین زبان فارسی را یاد بگیرند. این دوره ها در سه سطح ابتدایی، متوسط و سطح عالی برگزار می شود.

مدیر گروه ادبیات و زبان فارسی واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: با یادگیری این مطالب مضامین اخلاقی و حکمی زبان فارسی همراه با متون زبان فارسی که برای آموزش به فرزندان می تواند مفید باشد ارائه خواهد شد.

او در ادامه درباره اهمیت آموزش فارسی گفت: حدود 95 سال پیش زبان فارسی در کشور هند زبان اول محسوب می شد اما با ورود انگلستان به این کشور زبان فارسی هم از یاد رفت و زبان اول آن ها تغییر کرد.

آذر افزود: زبان فارسی، زبان حکمت، معنویت و الهیات است. تقویت این زبان به نوعی تقویت یک بخش هایی از نظام کشور ما محسوب می شود. اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه زبان فارسی توجه شود، از مجموعه این گفتارها، یک یا دوجلد کتاب جمع آوری می شود و این نشان دهنده اهمیت توجه به زبان فارسی است.

مدیر گروه ادبیات و زبان فارسی واحد علوم و تحقیقات در ادامه گفت: در کشوری که بنیانگذار انقلاب آن شاعر بوده است، رهبر کشور، شاعر است و اکثر صاحبان مناصب آن یا شاعر هستند و یا کتاب در زمینه زبان فارسی به چاپ رسانده اند، ایجاب می کند که از هر جهت نسبت به تقویت و پاسداشت آن کوشا باشیم.

آذر در پایان گفت: طبعا دانشگاه آزاد اسلامی با خیل عظیمی از دانشمندان و ادیبانی که در اختیار دارد، می تواند بار زبان فارسی را به سمت و سویی که نظام هم نسبت به آن توجه دارد پیش ببرد.

20101

کد خبر: 588852

وب گردی

وب گردی