یارانه دولت یک پنجم هزینه آسایشگاه کهریزک/توانبخشی مبتنی بر خانواده گامی در جهت افزایش امید به زندگی

مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک گفت : هزینه ارائه خدمات در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک مبلغ 500 هزار تومان برای هر مددجو است .

نیوشا یعقوبی- ایسکانیوز : دکتر حسن احمدی گفت : آسایشگاه خیریه کهریزک بابت ارائه خدمات در منزل برای هرمددجو مبلغ 500هزار تومان در ماه هزینه می کند که تنها یک پنجم از کل هزینه های تیم مراقبت در منزل از محل یارانه ها تامین می شود.

او به ایسکانیوز گفت: یارانه ای که دولت برای خدمات در منزل در نظر گرفته مبلغ 105 هزار تومان است که این رقم یک پنجم از هزینه هایی است که آسایشگاه خیریه کهریزک برای مددجویان خود هزینه می کند.

او با اشاره به اینکه در استان تهران 250 نفر و در استان البرز 170 نفر از خدمات هوم کر آسایشگاه خیریه کهریزک استفاده می کنند تاکیدکرد: اعضای تیم مراقبت در منزل شامل پزشک ، پرستار ، مددکار اجتماعی ، فیزیوتراپیست ، کاردرمانی و روانشناس هستند و تمامی خدمات به صورت رایگان انجام می شود .

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک افزود: برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده با ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل از جمله نیازهای واقعی توانخواهان و سالمندان و متناسب با مقتضیات اجتماعی فرهنگی است.

احمدی گفت: تلاش می کنیم با استمرار این برنامه بتوانیم سمت و سوی ارائه خدمات را از مراکز شبانه روزی به سوی منازل سوق دهیم زیرا این امر موجب افزایش آگاهی جامعه و خانواده ، افزایش امید به زندگی و حفظ کیان خانواده است .

20106

کد خبر: 588857

وب گردی

وب گردی