به ازای3 هزار تا 3 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت وجود دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه قم یکی از شهرهایی است که گرفتار مشکل حاشیه‌نشینی است، گفت: نمی‌توان به مسائل حاشیه شهر بی‌توجه یا کم توجه بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح خوابگاه ۵۰۰ نفره دختران پردیس دانشگاهی قم، با اشاره به ارائه خدمت به محرومان و مستضعفان و درماندگان گفت: مهمترین بخش دسترسی به خدمات است که در این بخش می‌توان ارائه خدمات در حوزه سلامت را مورد توجه قرار داد. بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه توانسته مراکز سلامت را ایجاد کند.

او به اهداف انقلاب اسلامی اشاره و با تاکید بر اینکه گسترش عدالت یکی از اهداف انقلاب بود، گفت: قم تلاش کرده این شعار انقلاب را در بخش بهداشت و درمان عملی سازد و ما خوشحالیم که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های بیشتری در حوزه بهداشت و درمان استان قم باشیم، تاکید کرد: ایجاد حداقل ۴۰ مرکز و پایگاه بهداشت و درمانی باید در این استان مورد توجه باشد و اعتبارات ساخت این مراکز نیز آماده است تا دیگر نیازی به اجاره فضا نباشد. به ازای 3000 تا 3 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت وجود دارد و به ازای هر 45 هزار نفر سه پزشک، کارشناس تغذیه و سلامت فعالیت دارند.

وزیر بهداشت همچنین بر توسعه فضای آموزشی، پژوهشی و مدرن شدن امکانات دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد و گفت: باید رشته‌های جدید را در این دانشگاه توسعه داد و من امروز بسیار متاسف شدم که علی‌رغم دستور داده شده در دانشگاه طب و دین هنوز دانشجویی پذیرفته نشده است.

هاشمی همچنین به ابراز رضایت مراجع از بخش بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و افزود: مراجع برای حوزه سلامت سنگ‌تمام گذاشتند و بر طبق نظرسنجی‌ها بیش از 80 درصد ایرانی‌ها از اقدامات بخش بهداشت و درمان کشور ابراز رضایت دارند.

او خدمات ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تدریج کامل شود تا خدماتی به این وسیله به دانشجویان ارائه شود.

او با بیان اینکه امروز کلنگ بیمارستان 1000 تختخوابی زده می‌شود و 500 تخت بیمارستانی نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طبیعی است که این تعداد تخت نیازمند زیرساخت‌هایی از قبیل توسعه فضای آموزشی و پژوهشی است.

20106

کد خبر: 589012

وب گردی

وب گردی