خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هجوم مهاجران را به همراه دارد

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا با اشاره به این مساله که خروج این کشور از اتحادیه اروپا احتمالا باعث می‌شود تا تعداد زیادی از مهاجران از فرانسه وارد بریتانیا شوند، گفت این مساله باعث ضربه زدن به امنیت کشور می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگوهای دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با اشاره به این مساله که انتقادها به منزله آغاز کمپین ترس و اضطراب برای دور نگهداشتن رای دهندگان در اتحادیه اروپا است، گفت: خروج از اتحادیه اروپا به توافق با فرانسه که به گارد مرزی انگلیس برای بررسی مهاجران مجوز داده است، خدشه وارد می‌کند.

کامرون در یکی از نشست‌های خبری خود با اشاره به توافق با فرانسه گفت: این توافقی خوب میان لندن و پاریس برای مقابله با ورود افراط گرایان و شبه نظامیان به داخل کشور است.

وی ادامه داد:‌ اگر ما در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده بمانیم، می‌توانیم به آنچه که نیاز داریم، برسیم. می‌دانید که از طریق همین مرزهاست که تروریست‌ها یا مجرمان در سراسر اروپا مسافرت می‌کنند. البته باید به این مساله هم اشاره کرد که در داخل فرانسه نیز سیاستمدارانی مخالف هستند که دوست دارند تا این توافق لغو شود. چون این توافق به هزاران مهاجر در بندر کاله در شمال فرانسه اجازه می‌دهد تا به امید رفتن به انگلیس به این منطقه بیایند. من نمی‌خواهم به این افراد چنین بهانه‌ای بدهم.

پیشتر سخنگوی کامرون گفته بود که هزاران مهاجر احتمالا می‌توانند از طریق کانال مانش به صورت شبانه وارد انگلیس شوند اگر که انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهد که قرار است در ژوئن سال جاری میلادی برگزار شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین گوی را به زمین دونالد تاسک، رییس شورای اروپایی انداخت که گفته است انگیس را در این اتحادیه نگه می‌دارد و اگر این مساله مورد توافق رهبران سایر کشورهای عضو اتحادیه باشد، با انگلیس به توافق می‌رسد و کمپینی را برای ماندن این کشور در اتحادیه اروپا به راه می‌اندازد.

301301

کد خبر: 589022

وب گردی

وب گردی