امضاء چهار تفاهم نامه همکاری بین ایران و ایتالیا

پیش بینی شده است در سفر هیات ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم نامه ها را روز سه شنبه فعالان بخش خصوصی دو کشور در حاشیه دومین همایش فعالان تجاری ایران - ایتالیا در تهران با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت از ایران و وزیران کشاورزی و زیرساخت و حمل و نقل ایتالیا امضا کردند.
بر اساس این گزارش، یکی از این تفاهمنامه ها در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه راه آهن از جمله خریداری قطعات از ایتالیا امضا شد. در این تفاهمنامه، آزمایش قطعات و همچنین آموزش نیروی انسانی ایرانی در حوزه راه آهن مورد توجه قرار گرفته است.
دومین تفاهمنامه را فعالان بخش خصوصی ایران و ایتالیا در زمینه گسترش فعالیت های ارتقایی در ایران و همچنین ارزیابی استراتژیک در زمینه خدمات پس از فروش امضا کردند. انتقال تکنولوژی در این زمینه نیز پیش بینی شده است.
بر اساس تفاهمنامه دیگری که میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و انجمن معدن و نفت و گاز ایتالیا به امضا رسید، انتقال تکنولوژی و ایجاد کارخانه های کالاهای استراتژیک صنعت نفت با مشارکت شرکت های ایتالیایی در دستور کار قرار گرفت.
چهارمین تفاهمنامه میان بخش خصوصی دو کشور در زمینه برگزاری نمایشگاه ها و همچنین اعزام کارآفرینان و هیات های تجاری میان دو کشور امضا شد.
هیات 310 نفره ایتالیایی از 197 شرکت روز گذشته (دوشنبه ) وارد تهران شد و سفر این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، صورت می گیرد.
دستاورد سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و هیات بلندپایه همراه به ایتالیا امضای 18.4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه های مختلف بود.
پیش بینی شده است در سفر هیات ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.

102/602

کد خبر: 589035

وب گردی

وب گردی