مانی حقیقی:هنرمندان ترسو به سراغ نماد می روند، من از هیچ چیز نمی ترسم!

نشست خبری فیلم "اژدها وارد می شود"به کارگردانی مانی حقیقی با حضور بازیگران و تعدادی از عوامل آن، ظهر امروز در سالن سعدی برج میلاد با حضور حسین معززی نیا منتقد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مانی حقیقی در ابتدای نشست گفت: تنبلی برخی مخاطبان در کاویدن آثارم باعث شده آنها به دنبال نشانه و سمبل باشند و این درست نیست. فیلم من اگر واقعی است نماد در آن بی معنی است و به نظرم اگر فیلم را به دقت تا به آخر نگاه کنیم سوالی در ذهنمان ایجاد نخواهد شد.
معززی نیا در ادمه گفت: حضور منتقد در نشست های جشنواره زائد است و حاضران می توانند مستقیم با عوامل گفتگو کنند اما حال که اینجا هستم صحبت می کنم.
این منتقد ادامه داد: گویا در سینمای بعد از انقلاب اینگونه جا افتاده که فقط باید در قالب رئالیسم فیلم بسازیم و هر قالب غیر از این را نمادگرایانه تلقی کنیم! به نظرم احمقانه است اگر کارگردانی بنشیند و عامدانه برای فیلمش دنبال نماد بگردد.
در ادامه، این منتقد درباره حقیقی و آثار سینمایی اش گفت اهمیت فیلم حقیقی این است که خارج از قالب های مرسوم ساخته شده است.
حقیقی نیز در تکمیل گفته های معززی نیا اینگونه ادامه داد: هنرمندان ترسو به سراغ نماد می روند و من از هیچ چیز نمی ترسم و به نظرم هنرمندان ترسی از بیان نظرشان ندارند و نگاه نمادگرایانه برخی که بعضی منتقدان دا متعلق به دوره فیلم "اسرار گنج دره ی جنی است" و بس.
در میانه نشست همایون غنی زاده بازیگر فیلم درباره تجربه سینمای اش با حقیقی گفت: پس از مطالعه فیلمنامه مجذوب آن شدم و چنان اشتیاقی داشتم که در عرض یک ساعت مطالعه اش کردم و به تخیل و خلاقیت حقیقی حسادت کردم و با خودم می گفتم چرا چنین طرح و ایده ای به عقل من نرسید؟!
امیر جدیدی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: به اعتبار حقیقی بسنده کردم و بدون خواندن فیلمنامه پذیرفتم که بازیگر فیلمش باشم و حال میبینم چه کار درستی کرده ام زیراهمکاری با حقیقی لذت بخش است.

احسان بیگلری یکی دیگر از بازیگران فیلم اژدها وارد می شود"درباره نقشش گفت:سعی ام این بود کاملا در خدمت حقیقی باشم چون اعتقادم این است که باید در خدمت فیلمنامه و کارگردان بود در رابطه با نقشم تنها مجری خواسته های حقیقی بودم.
در پایان حقیقی گفت: بر خلاف حاتمی کیا با فرش قرمز مشکلی ندارم و آن را یکی از آداب جشنواره می دانم و در تمام جشنواره همین است؛ اما شیوه اجرای مراسم فرش قرمز در فجر غلط است و به صورت نادرستی برگزار می شود و دلیل عدم حضور من و عوامل فیلمم در مراسم فرش قرمز همین است. اما صریح می گویم که این نوع فرش قرمز مسخره و کمدی است و من تن به چنین سیرکی نمی دهم!
این نشست با گرفتن عکس یادگاری توسط عکاسان به پایان رسید.

502502

کد خبر: 589096

وب گردی

وب گردی