بیشترین نامزدی را کدام فیلم ها به دست آورده اند؟

صبح امروز نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند، اما کدام فیلم ها بیشترین نامزدی ها را در بخش های مختلف از آن خود کرده اند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی به نامزدی در ده رشته، در صدر پیشتازان نامزدی در لختتامیه قرار دارد. تا کنون انتقادی به این فیلم در تعداد نامزدی ها وجود ندارد اما شنیده ها حکایت از آن دارد که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به لحاظ محتوایی از منتقدان این فیلم است.

پس از «ابد و یک روز»، فیلم «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی بیشترین تعداد نامزدی را دارد، بسیاری به ساختار این فیلم انتقاد دارند، گفته می شود که «امکان مینا» با مشارکت سازمان اطلاعات ساخته شده اما تبریزی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز این موضوع را تکذیب کرد. این فیلم در 9 رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است.

«ایستاده در غبار»، ساخته محمدحسین مهدویان از فیلم هایی است که در آرا مردمی هم نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است، این فیلم رواتی مستند داستانی دارد و موضوع آن مربوط به سال های دفاع مقدس می شود. «ابد و یک روز» در ده رشته کاندید شده است.

فیلم رضا میرکریمی با نام «دختر» اما از آن فیلم هایی است که بسیاری معتقدند، کاندید شدن این فیلم در بخش کارگردانی واکنش های متفاوتی را در بر داشته است، بسیاری معتقدند این فیلم شایستگی نامزد شدن در این بخش را ندارد.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا با شش نامزدی در رده بعدی لیست بیشترین نامزدی ها قرار دارد، با توجه به واکنش های عجیبی که حاتمی کیا معمولا در اینگونه مواقع از خود نشان می دهد انتظار می رود، حاتمی کیا در اکران سال آینده به دلیل آنکه در رشته های زیادی کاندید نشده است واکنشهای تندی از خود بروز دهد. «بادیگارد» با نامزدی در 6 بخش در رده پنجم بیشترین نامزدی ها قرار دارد.

«آخرین بار کی سحر را دیدی» ساخته فرزاد موتمن، «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی» و «نفس» ساخته نرگس آبیار هر کدام با 5 نامزدی در بخش های مختلف، در رده ششم پیشتازان نامزدی سیمرغ در جشنواره امسال است.
«اژدها کی وارد می شود» به کارگردانی مانی حقیقی با پنج نامزدی در رده هفتم قرار دارد، حضور نداشتن این فیلم در بخش کارگردانی از موارد عجیب این جشنوار است.

«لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان که نتوانست نظر منتقدان و اهالی رسانه در کاخ جشنواره را جلب کند، با نامزدی در 3 رشته در رده هشتم فیلم هایی قرار دارد که بیشترین بخت را برای دریافت سیمرغ دارند.
503502

کد خبر: 589114

وب گردی

وب گردی