مرغ شب عید گران می شود/مرغداران در آستانه ورشکستگی

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی، گفت:بازار شب عید تنها امیدمرغداران است.

محمد یوسفی، رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص وضعیت قیمتی مرغ در بازار، گفت: نزدیک به یکسال است که قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار تغییر زیادی نکرده، اما هم اکنون نسبت به هفته گذشته تا حدودی قیمت مرغ کاهش یافته است.

وی با اشاره به قیمت دقیق مرغ در کشور، گفت: درحال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 5 هزار تومان در داخل مرغداری، 5300 تومان در میادین میوه و تره بار و 5600 تومان در مراکز خرده فروشی قیمت دارد.

یوسفی، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا قیمت گوشت مرغ در آستانه شب عید به دلیل افزایش تقاضا نسبت به عرضه گران می شود؟ گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار با توجه به بالابودن هزینه های تولیدی مرغداران واقعی نیست بنابراین در شب عید قیمت نمی تواند ثابت باشد.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی، خاطر نشان کرد: به دلیل پایین بودن قیمت گوشت مرغ نسبت به هزینه های تولید، مرغداران ضرر و زیان مالی شدیدی را مواجه شده اند بنابراین بازار شب عید تنها امید واحدهای تولیدی است.

یوسفی، تصریح کرد: مرغداران به این امید هستند که در آستانه شب عید با افزایش قیمت مرغ گرم در بازار، شرایط آنها تا حدودی بهتر شود.

او، در ادامه گفت: بعد از عید تا ماه مبارک رمضان همچنان قیمت ها پایین خواهد بود، اما اگر قیمت ها بالا نرود مرغداری ها ورشکسته می شوند.

یوسفی، درباره قیمت مرغ تا آستانه شب عید،گفت: قیمت مرغ تا آستانه شب عید افزایش چندانی نخواهد داشت.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اول هر ماه حجم تقاضای خرید مردم بالاتر می رود بنابراین تا حدودی قیمت مرغ بالاتر می رود اما مجددا از برج پنجم تا دهم قیمت مرغ پایین می آید.

401102/601

کد خبر: 599408

وب گردی

وب گردی