بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فجر را بیشتر بشناسید

«ایستاده در غبار» بهترین فیلم سی و چهارمین جشنواره فجر شد، این فیلم توسط سازمان رسانه ای «اوج» ساخته شده و با اینکه نتوانست جوایز اصلی جشنواره را به دست آورد اما بهترین فیلم جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اولین ساخته محمدحسین مهدویان در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه اول سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند.

«ایستاده در غبار» زندگی حاج احمد متوسلیان، فرمانده جاویدالاثر لشگر محمد رسول الله (ص) از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ و مفقود شدنش را روایت می‌کند.

این فیلم محصول سازمان هنری و رسانه‌ای اوج است. در «ایستاده در غبار» از صدای بسیاری از شهیدان که از زمان جنگ به جا مانده استفاده شده است. محمدحسین مهدویان ساخت فیلم های مستند استخوان لای زخم، ثنا، آخرین روزهای زمستان را در کارنامه خود دارد.

یادداشت محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم «ایستاده در غبار»: نحوه روایت فیلم من با همه فیلم های حاضر در جشنواره فرق دارد. تماشاگران در این فیلم روایت متفاوتی را تجربه خواهند کرد که با همه الگوهای مرسوم روایت در سینمای ایران متفاوت است.

خلاصه فیلم «ایستاده در غبار»: احمد که عصیان نوجوانی اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می شود که باید در دروازه های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ ها دور از مرز ایران رقم می خورد.

حواشی «ایستاده در غبار»: به گفته هادی حجازی فر (بازیگر نقش احمد متوسلیان) در این فیلم کلام نداریم، بلکه صدای خود احمد متوسلیان روی تصویر من قرار می‌گیرد.

هادی حجازی فر درباره گریم نقش احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» می گوید: "خود من گریم بسیار سنگینی دارم که چندین ساعت زمان می‌برد، البته همین گریم بسیار کمک کرد تا با نقش اخت شوم. این گریم آنقدر خوب است که حتی مادرم هم از روی عکس مرا نشناخت!"

بازیگران این فیلم سینمایی طی یک فراخوان انتخاب شده‌اند.

فیلمبرداری این فیلم از اواخر شهریورماه در لوکیشن هایی همچون شهرک سینمایی دفاع مقدس، شهر مریوان و شهر اندیمشک آغاز شد.

هادی حجازی فر درباره ایفای نقش هادی حجازی فر در فیلم «ایستاده در غبار» گفت: این پیشنهاد برایم خیلی غیر منتظره‌ بود چون فکر می‌کردم هیچ شباهتی با آقای متوسلیان ندارم و خیلی تردید داشتم. اما گفتند به دلیل نگاه‌ها و ژست‌هایم مرا برای این نقش انتخاب کرده‌اند. هرچند با تردید آمدم اما وقتی قرار شد نقش را بازی کنم، سعی کردم با تمام وجودم حضور داشته باشم و خوشبختانه جواب داد".

حامد شیخی که پیش از این در سریال «آسمان من» نقش محسن رضایی را بازی کرده بود، در «ایستاده در غبار» نیز همین نقش را بازی کرده است.

مجید مجیدی در پشت صحنه فیلم «ایستاده در غبار» حضور یافت.

بازیگران: هادی حجازی فر در نقش احمد متوسلیان، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار، عماد محمدیعوامل فیلم «ایستاده در غبار»:

کارگردان، نویسنده: محمدحسین مهدویان/ تهیه‌کننده: حبیب‌اله والی‌ نژاد/ مدیرفیلمبرداری: هادی بهروز/ تدوین: سجاد پهلوان‌زاده/ مدیر هنری: محمدرضا شجاعی/ طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی/ موسیقی: حبیب خزایی‌فر/ طراح صدا: مهرشاد ملکوتی/ طراح چهره پردازی: شهرام خلج/ مدیرجلوه‌های ویژه: ایمان کرمیان/ مدیر تولید: محمود محمد طائمه/ مدیر برنامه‌ریزی: علیرضا سبزواری/ برنامه‌ریز: وحید کاشی/ انتخاب بازیگر و بازیگردان: مهدی زمین‌پرداز/ دستیار اول کارگردان: مجتبی شفیعی/ منشی صحنه: محسن بهاری/ مدیر تبلیغات: حسین جمشیدی گوهری/ مدیر رسانه‌ای: مهسا همتی/ پژوهش فیلمنامه: زینب کوهیار، جواد کلاته/ مدیر تدارکات: حسین فیض‌آبادی، یوسف آقایی/ مجری طرح: موسسه فرهنگی ـ هنری فردای دیگر/ عکاس: سحاب زری باف/ تصویربردار پشت‌صحنه: محمد آبکار، بابک عباسی

503502

کد خبر: 599587

وب گردی

وب گردی