تراشه‌ جدید کوالکام مختص ساعت‌های هوشمند

شرکت کوالکام دیروز از یک چپپ‌ست جدید برای گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، این چیپ‌ست که Snapdragon Wear نام گرفته است، از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ که معمولا در ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شد، کوچکتر است.

شرکت کوالکام می‌گوید که چیت‌ست جدیدش که Snapdragon Wear 2100 نام گرفته، ۳۰ درصد از اسنپ‌دراگون ۴۰۰ کوچک‌تر است و هم‌چنین ۲۵ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

این چیپ‌ست گجت‌های پوشیدنی، در خود یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A7 را جای داده است که هر هسته‌ی آن، فرکانسی برابر با ۱٫۲ گیگاهرتز دارد. پردازنده‌ی گرافیکی چیپ‌ست Wear 2100 هم یک Adreno 304 است. این پردازنده‌ی گرافیکی که معمولا آن را در چیپ‌ست‌های سری ۲۰۰ کوالکام دیده بودیم، می‌تواند تصویری با وضوح ۶۴۰ در ۴۸۰ را نشان دهد.

قرار است دو مدل متفاوت از این چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ساخته شود؛ یک مدل تنها قابلیت‌های اتصال با استفاده از بلوتوث و Wi-Fi را دارد و مدل دیگر می‌تواند از سرویس‌های 2G،‌ 3G و هم‌چنین LTE استفاده کند. این تراشه امکانات GPS و NFC را هم در خود جای داده است.

شرکت LG گفته است که اولین ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی که از این تراشه استفاده می‌کنند را تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد.

20104

کد خبر: 599623

وب گردی

وب گردی