دکتر میرزاده مطرح کرد:پاداش 10 میلیون تومانی به مخترعان

سند توسعه دانشگاه مبتنی بر آمایش، برنامه ششم و بودجه سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مواردی بود که در کمیسیون دائمی هیات امنا که با حضور دکتر میرزاده برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با اشاره به تصویب به موقع برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تصویب برنامه و بودجه سال 95 دانشگاه قبل از اتمام سال، همکاران ما در دانشگاه می توانند از ابتدای فرودین سال آتی برنامه های خود بر اساس بودجه جدید اجرایی کنند.

وی با اشاره به برگزاری هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 28 و 29 بهمن ماه، گفت: در حاشیه این اجلاس 12 کمیسیون تخصصی برای تمامی روسای واحدها برگزار می شود، در واقع هدف از برگزاری این کمیسیون ها تبیین برنامه و تشریح اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر میرزاده، با اشاره به خروج بسیاری از واحدهای دانشگاه از حالت زیان ده بودن، اظهار داشت: دو سال گذشته بسیاری از واحدهای دانشگاه در حالت زیان دهی قرار داشتند و دانشگاه مجبور بود از سازمان مرکزی هزینه های آنها را تامین کند. این در حالی است که در حال حاضر تعداد معدودی از واحدها زیان بوده و کسری هزینه های آنها از صندوق مشترکی که در هر استان تشکیل شده، تامین می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه همچنین از تاسیس دفتری برای ثبت اختراعات بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: به منظور ترغیب پژوهشگران، برای هر اختراع که ثبت بین المللی شود 10 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده است.

وی در این جلسه همچنین از تدوین آیین نامه رکود اعضای هیات علمی و اجرایی شدن از سال آینده خبر داد.

دکتر میرزاده همچنین از برنامه ریزی برای کاهش روند هزینه های جاری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: کاهش هزینه های جاری یک ضرورت است چرا که می توان به نفع کارهای سرمایه گذاری و عمرانی از آن بهره برد.

در این جلسه همچنین دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روند بازسازی بیمارستان ها و اقدامات انجام شده در خصوص کیفی سازی حوزه پزشکی پرداخت.

در این جلسه، کلیات برنامه ششم توسعه دانشگاه، بودجه سال 1395 ( تلفیق بودجه استانی دانشگاه، سازمان سما و واحد الکترونیک) با اصلاحاتی به تصویب کمیسیون دائمی هیات امنا رسید تا در پنجم اسفندماه در هیات امنای مرکزی مطرح شود.

همچنین در این جلسه با ایجاد دفتر همکاری های علمی بین المللی در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهایی چون اتریش، اسلواکی، برزیل، انگلستان، کانادا، نیوزیلند و ... موافقت شد.

شهریه دانشجویان عادی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 95 معادل 60 درصد شهریه مصوب وزارت بهداشت برای پردیس های خودگران و شهریه دانشگاه های خودگران نیز معادل 80 درصد شهریه مصوب وزارت بهداشت برای دانشگاه های خودگران تعیین شد.

10101

کد خبر: 599840

وب گردی

وب گردی