نتایج ارزیابی کمیته رتبه بندی خبرگزاری ها با اعلام ماتریس مقایسه ای امتیازات و جدول رتبه بندی خبرگزاری های عمومی و تخصصی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز آئین نامه و شاخص های رتبه بندی خبرگزاری ها در نیمه اول سال ٩٤، پس از ٥ جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول خبرگزاری ها رسید. بر این اساس خبرگزاری ها به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه بندی کردند.

این جداول همراه با مستندات و ارزیابی های دبیرخانه کمیته در ١٨ جلسه، بررسی، ارزیابی و راستی آزمایی شد. نتایج رتبه بندی در دو مرحله برای مدیران مسئول خبرگزاری ها ارسال و در هر مرحله مستندات و نظرات تکمیلی خبرگزاری ها به اطلاع کمیته رتبه بندی رسید و در ارزیابی‌ها اعمال شد.

در آخرین مرحله، روز دوشنبه ١٩ بهمن ماه جلسه استماع و بررسی اعتراضات مدیران مسئول ١٢ خبرگزاری در کمیته رتبه بندی و با حضور همه اعضا، برگزار شد.

همچنان که ملاحظه می شود رتبه بندی در ٢ جدول جداگانه برای خبرگزاری های عمومی و تخصصی صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است اجرای اولین دوره رتبه بندی خبرگزاری ها فرصتی برای حرکت در مسیر تکاملی و رفع نقائص دانسته می شود تا در جلسه بعدی مدیران مسئول خبرگزاری ها که ١٢ اسفند ماه برگزار خواهد شد، اصلاح شاخص‌ها ، تعاریف دقیق تر و اوزان هر شاخص در دستورکار قرار بگیرد.

دوره بعدی رتبه بندی خبرگزاری ها مطابق آیین نامه پس از اصلاحات لازم شاخص ها و در صورت تأیید مدیران مسئول خبرگزاری ها در تیرماه ٩٥ و برای فصل بهار ٩٥ اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است تا کنون طرح رتبه بندی روزنامه ها برگزار شده و هم اکنون با پایان یافتن فرصت خوداظهاری پایگاههای خبری، فرایند بررسی و رتبه بندی پایگاههای خبری از امروز شنبه ٩٤,١١.٢٤ آغاز و نتایج آن توسط کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری اعلام خواهد شد.

کمیته رتبه بندی خبرگزاری ها از ترکیب زیر تشکیل شده است: ٢ استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران، یک مدیرمسئول خبرگزاری عمومی و یک مدیر مسئول خبرگزاری تخصصی و یک سردبیر خبرگزاری، همگی به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری ها و عضو ششم نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی .

در این دوره به ترتیب آقایان یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، علی متقیان(ایسنا)، صابرفرزام(ایکنا)، محمدمهاجری(خبرآنلاین) و حسن محرابی اعضای این کمیته بوده اند.

خبرگزاری هایی که اسامی آنها در جداول زیر دیده نمی شود در این طرح داوطلبانه شرکت نکرده اند.

502502

کد خبر: 599996

وب گردی

وب گردی