وزیر علوم خبر داد: ارائه برنامه آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم در مراسم قدردانی نفرات برتر کنکور 94 از ارائه طرح برنامه آمایش آموزش عالی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: تصویب این طرح زمینه‌های پیشرفت در آموزش عالی را محقق می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد فرهادی در مراسم قدردانی از نفرات برتر آزمون سراسری سال 94 و برگزیدگان بیستمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان کشور گفت: طرح برنامه آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد با توجه به گستردگی رشته‌ها به مطالعه جدی‌تر و عمیق‌تری نیاز بود. تمامی نیازها و امکانات استان به استان و منطقه به منطقه بررسی شد. امیدواریم پس از تصویب طرح آموزش عالی زمینه‌های بیشتر پیشرفت در آموزش عالی محقق شود.

او افزود: امیدواریم دوره‌های مشترک و سایر همکاری‌های آکادمیک با دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا گسترش پیدا کند همچنین شاهد افزایش شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باشیم.

فرهادی گفت: در راستای طرح آمایش همچنین ساماندهی آموزش عالی نیز مد نظر است بازنگری بسیاری از رشته‌های تحصیلی انجام شده است تا کنون 98 درصد رشته‌های علوم انسانی و 50 درصد رشته‌های علوم پایه تجربی بازنگری شده‌اند.

او ادامه داد: «ظرفیت‌های زیادی در علوم پایه وجود دارد که باید با معرفی آنها از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد همچنین پیشرفت در رشته‌های میان رشته‌ای نیازمند دخالت علوم پایه است همچنین باید بحث کاربردی کردن علوم انسانی و پیوست‌های فرهنگی نیز مطرح شود.

وزیر علوم به نقش مهم دانشگاه‌های کارآفرین اشاره کرد و گفت: البته تمام بار کارآفرینی بر روی دوش آموزش عالی نیست و حداکثر 30 درصد سهم کارآفرینی به آموزش عالی برمی‌گردد در نتیجه همه حوزه‌ها باید دست در دست هم دهند تا کشور در زمینه کارآفرینی موفق عمل کند.

او افزود: اگر رشد 8 درصدی محقق شود میزان اشتغال افزایش پیدا می‌کند و باید با سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی گسترش پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زایی را محقق کرد.

20101

کد خبر: 600186

وب گردی

وب گردی