هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد و با توجه به شرایط جوی پایدار انتظار می رود فردا شاخص کیفیت هوا افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، لیلا نظری، سخنگوی این شرکت شاخص کیفیت هوای تهران تایید شده برای ساعت 11 امروز را عدد 135 اعلام کرد و افزود: حد مجاز و استاندارد برای کیفیت هوا 100 است و امروز با قرار گرفتن شاخص روی عدد 135، کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد. دیروز هم شاخص کیفیت هوا 120 بوده و امروز به دلیل پایداری جوی، غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران افزایش یافته است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعیه‌ای که از سازمان هواشناسی دریافت کردیم، تهران تا دوشنبه همین هفته با شرایط پایداری جوی مواجه است و این موضوع موجب انباشت آلاینده های جوی و کاهش نسبی کیفیت‌ها می‎شود.

نظری با بیان اینکه انتظار می رود در روزهای آینده بر میزان غلظت آلاینده‌ها به وی‍‍ژه ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون افزوده شود، از گروه‌های حساس جامعه خواست از فعالیت شدید بدنی در فضای باز و انجام ورزش‌های هوازی مثل دویدن و کوه نوردی خودداری کرده و همچنین از فعالیت بدنی و بازی کودکان در فضای باز جلوگیری کنند.

او گفت: منظور از گروه‌های حساس جامعه در برابر آلودگی هوا کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و جانبازان شیمیایی هستند که تنفس در هوای آلوده بیش از دیگر گروه‌های جامعه، سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

20106

کد خبر: 600277

وب گردی

وب گردی