واگذاری دو مأموریت ملی به جهاد دانشگاهی استان سمنان

ربیس جهاد دانشگاهی گفت: دو مأموریت ملی به جهاد دانشگاهی استان سمنان واگذار شده است که می‌تواند در توسعه و رشد استان نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، حمیدرضا طیبی در جلسه امضای توافقنامه همکاری بین استانداری سمنان و جهاد دانشگاهی که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، فعالیت جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه به‌نژاد و اصلاح‌نژاد دامی و تشخیص و درمان سرطان مبتنی بر فرد آغاز می‌شود.

او ادامه داد: با این دو مأموریت و فعالیت‌های مطلوب و مفید و ارزشمند، همکاران در مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان، نقش بسیار مفید و مهمی در رشد و توسعه منطقه و استان خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: مجموعه دولت در استان سمنان و بویژه استانداری سمنان می‌تواند به توانمندی جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناورانه در توسعه استان تکیه کند و ما نیز همه گونه حمایت را خواهیم داشت.

طیبی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: ما در حوزه علمی و پزشکی کاملاً بر اساس فناوری و علم روز دنیا حرکت می‌کنیم. در زمینه سلول درمانی، درمان بر پایه ژنتیک و بسیاری از موضوعات و زمینه‌های علمی دیگر، اقدامات خوب و مطلوبی در پژوهشگاه‌های مرتبط با این علوم در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

او ادامه داد: در حوزه صنعت، ساخت تجهیزات و دکل‌های حفاری، انواع مواد و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت و ... نیز از فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره فعالیت‌های آموزشی این نهاد گفت: در حال حاضر حدود 27 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و 60 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در کشور در حال تحصیل هستند.

طیبی با بیان این که در بخش آموزش رویکرد جهاد دانشگاهی آموزش‌های تخصصی است، گفت: حدود 500 هزار نفر در 120 مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در کشور در حال فراگیری هستند.

20103

کد خبر: 600793

وب گردی

وب گردی