سالانه 2 میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات پزشکی از خارج می شود

رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم های سلامت دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: سالانه حدود 2 میلیارد دلار معادل هفت هزار میلیارد تومان ارز برای خرید تجهیزات پزشکی از کشور خارج می شود.

به گزارش ایسکانبوز به نقل از ایرنا ، محمدتقی احمدیان روز سه شنبه در افتتاحیه همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین گفت: حتی اگر یک درصد از مبلغی که برای خرید تجهیزات پزشکی از کشور خارج می شود (70 میلیارد تومان) در دانشگاه ها سرمایه گذاری شود، تحول عظیمی در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی در داخل ایجاد خواهد شد.
او به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت بهداشت در رابطه با حمایت از تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: طی این جلسات مشخص شد که متاسفانه وزارت بهداشت، هیچ پروتکلی برای ساخت تجهیزات پزشکی وجود ندارد و وضعیت وزارت صنایع نیز به همین شکل است و تولید این تجهیزات در کشور، متولی خاصی ندارد.
دبیر همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین با بیان اینکه فرهنگ جامعه ما درحال تغییر است و فناوری های جدید، یکی از عوامل اصلی این تغییر هستند، گفت: بخشی از تغییرات فرهنگی از بیرون و از طریق ابزارهای فناورانه نوین به ما تحمیل می شود و در این شرایط باید تلاش کنیم به مدیریت فضای فرهنگی خود بپردازیم.
احمدیان ادامه داد: محدودسازی فناوری، امری ناممکن است و ما باید مواجهه صحیحی با آن داشته باشیم و محتوای فرهنگی بومی خود را در فناوری های جدید وارد کرده و به این ترتیب، فرهنگ خود را اشاعه دهیم.
همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین با حضور صاحبنظران دانشگاهی و آموزش و پرورش به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف درحال برگزاری است و تا فردا 28 بهمن ماه ادامه دارد.
این همایش در محورهای اصلی 'فناوری، خلاقیت، استعداد یابی و استعداد پروری کودکان و نوجوانان'، 'فناوری و رشد و تکامل همه جانبه کودکان (Early Child Development)'، 'سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان و نوجوانان در پرتو فناوری های نوین'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' و 'آموزش و پرورش، فناوری و نسل آینده' تدارک یافته است.
'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فرهنگ سازی کاربری فناوری در نسل سالم'، 'فناوری و کارآفرینان آینده' و 'بررسی تجارب دنیا در کاربری فناوری های نوین در پرورش نسل آینده' از دیگر محورهای این همایش است.
در این همایش، سخنرانی های تخصصی با موضوعات 'فناوری های نوین و کاهش شکاف بین نسل ها'، 'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' ، 'رسانه، کودک و سلامت خانواده'، 'فناوری های نوین و شکاف نسل ها'، 'عدالت در پرورش نسل آینده در پرتو فناوری های نوین' و 'اعتیاد اینترنتی و علل روانشناختی آن' ارائه می شود.

20103

کد خبر: 600842

وب گردی

وب گردی