رضایی: لایحه شفافیت سازی هزینه های انتخاباتی پس از انتخابات در کمیسیون شوراها بررسی می شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدا نیز در نظر داشتیم بررسی این لایحه به کمیسیون شوراها واگذار شود تصریح کرد: معتقدیم این لایحه چندان موضوع پیچیده ای نبود و می توانستیم از نظرات صاحبنظران استفاده کرده و حتی این لایحه را به انتخابات مجلس دهم نیز برسانیم اما متاسفانه فرایندهای مربوط به این لایحه به طول انجامید.

بهگزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،محمد ابراهیم رضایی درمورد آخرین وضعیت لایحه شفافیت سازی هزینه های انتخابات گفت: برای رسیدگی به این لایحه بنا شده بود کمیسیون مشترکی شامل کمیسیون های قضایی،امنیت ملی و شوراها تشکیل شده و این لایحه را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین منظور هماهنگی هایی برای برگزاری این جلسه صورت گرفت اما با توجه به اینکه چندین جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه ای تشکیل نشد آقای ابوترابی فرد اظهار داشت با توجه به حد نصاب نرسیدن چندین جلسه بررسی این لایحه به کمیسیون شوراها واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا نیز در نظر داشتیم بررسی این لایحه به کمیسیون شوراها واگذار شود تصریح کرد: معتقدیم این لایحه چندان موضوع پیچیده ای نبود و می توانستیم از نظرات صاحب نظران استفاده کرده و حتی این لایحه را به انتخابات مجلس دهم نیز برسانیم اما متاسفانه فرایندهای مربوط به این لایحه به طول انجامید.

رضایی گفت: به این ترتیب پس از انتخابات این لایحه در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: شفافیت ‌سازی منابع مالی انتخابات اهمیت بسیاری داشته و با تعیین تکلیف آن می توان از بروز بسیاری از مفاسد و انحرافات جلوگیری کرد.

وی گفت: لایحه شفاف سازی هزینه نامزدهای انتخاباتی خواست دولت و مجلس است و امیدواریم پس از انتخابات هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

203/201

کد خبر: 600853

وب گردی

وب گردی