هفتمین روز جشنواره موسیقی فجر/از سوبرامنیم هندی تا بداهه نوازی بهداد بابایی

هفتمین روز از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای گروه بدخشان (موسیقی عرفانی تاجیکستان), کوآرتت زهی لایپزیک (موسیقی کلاسیک( آلمان) وششانک سوبرامنیم هندوستان همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز, در ادامه جشنواره موسیقی فجر و در هفتمین روز, گروه بدخشان با موسیقی عرفانی تاجیکستان ساعت 18:15در سالن رودکی به روی صحنه رفتند. درهمین ساعت, کوارتت زهی لایپزیک , نماینده موسیقی کلاسیک آلمان در تالار وحدت برنامه خود را اجرا کرد.
همچنین ششانک سوبرامنیم از هندوستان دیگر اجرا کننده بخش بین المللی جشنواره بود که با هنرنمایی ششانک سوبرامنیم نوازنده فلوت, پروپالی فلگون نوازنده سازهای کوبه ای و سوبرامانیا ماریتاماهالی نوازنده تنپورا , در تالار وحدت ساعت 21 به روی صحنه رفت.
ششنک سوبرامنیم نوازنده پرآوازه فلوت از شش سالگی در سال 1984 به روی صحنه رفت. او با تکنیک بالای نوازندگی خود توانست ساز فلوت بامبورا را به سمت و سویی قابل ستایش سوق دهد.
ششناک همچنین نامزد جایزه گرمی در سال 2009و برنده جایزه بهترین نوازنده از شهرهای تولیا و ممفیس و جایزه یبهترین های روتیری در سال های 1995 و 1997 است.
براساس این گزارش,در ادامه اجرا های امروز گروه های داخلی نیز اردشیر کامکار و بهداد بابایی برنامه بداهه نوازی در آواز بیات را در تالار وحدت ساعت 21 اجرا کردند.
در بخش موسیقی نواحی نیز گروه گیل و آمارد (گیلان) با اجرایی متفاوت در ساعت19 در فرهنگسرای نیاوران برنامه خود را اجرا کردند
گفتنی است, سیروان خسروی نیز در در ساعت های 18:15 و21 در نمایشگاه بین المللی با دو اجرا به روی صحنه رفت.

502502

کد خبر: 601018

وب گردی

وب گردی