رکوردی تازه برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون

محققین آمریکایی با ارتقاء روش مهندسی سلول های ایمنی توانستند رکوردی بی سابقه در علم پزشکی و درمان سرطان خون از خود به جای بگذارند.

به گزرش ایسکانیوز به نقل مهر، برداشتن سلول های ایمنی از بدن و آموزش آنها به منظور مقابله با سلول های سرطانی و باز تعریف سلول های ایمنی به بدن می تواند روشی برای درمان بیماری های مهلک باشد.

در همین حال یکی از روش های مقابله با سلول های سرطانی، «ایمن درمانی» است که در این شیوه سلول های T از بدن برداشته می شوند و با استفاده از مولکول های پرتوان موسوم به «CARs» و از طریق انتقال ژن قدرت آنها را افزایش می دهند.

زمانیکه «سول های T» حاوی مولکول های پرتوان به بدن از طریق رگ باز می گردند قادر به تشخیص پروتئین های خاص در سلول های سرطانی هستند که خود را به آنها نزدیک و به طور مستقیم شروع به کشتن سلول های سرطانی می کنند ضمن اینکه این سول های مهندسی شده بعد از بازگشت به بدن قادر به تکثیر شدن نیز هستند.

در همین حال محققین مرکز تحقیقات سرطان «سیاتل» آمریکا با توسعه این روش توانستند از تعداد ۲۹ نفر از بیمارانی که مبتلا به سرطان خون حاد بودند، ۲۷ نفر از آنها را بهبود دهند و دیگر اثری از سلول های سرطانی در مغز استخوان آنها نبود. این در پزشکی بی سابقه است.

همچنین محققین این مرکز در حال مطالعه بیشتر به منظور ایمن و کارآمدتر کردن «سول های T» مهندسی شده حاوی مولکول های پرتوان هستند چون زمانیکه سلول های T به بدن باز می گردند ماده شیمیایی «سیتوکین» تولید می کنند که منجر به تب بالا، افت فشار خون و مرگ می شود.

20103

کد خبر: 601032

وب گردی

وب گردی