وزارت خارجه سوریه: ما باید صداقت دی میستورا را بیازماییم نه او

یکی از مسئولان وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دولت سوریه نه به دی‌ میستورا و نه به هیچ کس دیگری اجازه نمی‌دهد درباره محک زدن جدیت سوریه صحبت کند و این دولت سوریه است که نیاز دارد صداقت و جدیت فرستاده سازمان ملل را بیازماید.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یک منبع مذکور در وزارت خارجه سوریه در پی اظهارات استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به این کشور گفت: دولت سوریه به استفان دی میستورا یا هر کس دیگری اجازه نمی‌دهد که درباره آزمودن جدیت سوریه در هر موضوعی صحبت کند و حقیقت این است که دولت سوریه همان طرفی است که نیاز دارد صداقت و شفافیت دی میستورا را بیازماید که از آغاز فعالیتش اظهاراتی را ایراد کرده که کاملا با چیزی که در نشست‌های مشترک با دولت سوریه بوده در تناقض است.

دولت سوریه اعلام کرد: رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده یکی از تعهدات دولت در قبال مردم خود است و هیچ ارتباطی با نشست‌های ژنو، مونیخ، وین و یا هیچ طرفی ندارد. بلکه در راستای برآوردن خواسته‌های شهروندان است. ما منتظر این نمی‌مانیم که کسی وظایفمان را به ما یادآور شود. آنچه که دی میستورا درباره آزمودن جدیت دولت سوریه گفته در راستای ارضای طرف‌های دیگر است.

روز گذشته دی میستورا با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و درباره تلاش‌ برای از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های سوری گفت‌وگو کرد.

دی میستورا روز گذشته اعلام کرد که کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه امروز (چهارشنبه) به سمت شهرک‌های محاصره شده سوریه حرکت خواهند کرد.

301301

کد خبر: 601061

وب گردی

وب گردی