۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

حسین زندی:در هیاهوی اتفاقات اقتصادی و اجتماعی گوناگون همیشه هنر و فرهنگ، اولویت پایانی است و نادیده گرفته می­شود اما در این میان هنرمندان کشور ما با تمام مشکلات موجود فعالیت خود را ادامه می­دهند. ویژگی هنرمندان ما امیدوار بودن و بخشیدن امید به جامعه است. همواره در جریان اتفاقات مختلف هنرمندان بی هیچ چشم داشتی و با کوشش فراوان راه خود را ادامه دادند که حاصل در آثار کم نظیرشان می توان پیگیری کرد. هنرمندان به خوبی می­دانند که اگر روح جامعه درمان شود تمام ارکان یک جامعه تحت تاثیر آن بهبود پیدا می­کند.

به گزارش ایسکانیوز گروه هنری سنجاقک یکی از این گروه­هایی است که پیوسته از سال­های پیش درزمینه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش کرده و افتخارات بسیاری نیز بدست آورده است . این گروه هنری در زمینه های مختلفی همچون تئاتر، سینما، انیمیشن، گرافیک، صنایع دستی ، نقاشی، طراحی و ... فعالیت می­کند .

مجتبی خوش صفت با اشاره به انگیزه برگزاری نمایشگاه می گوید: خب بهترین انگیزه برای من یاد گرفتن بود. باید از هم بیاموزیم تا رشد کنیم و افق دید بازتری پیدا کنیم و هنرمندان از هم بهتر می­توانند بیاموزند چون زبان همدیگر را بهتر می­فهمند. نکته بعدی اینکه هنرمندان معمولا تنها هستند این تنهایی در اکثر مواقع به نا امیدی می­انجامد، ما سعی می­کنیم در این گروه به هم امید بدهیم، بیاموزیم و بیاموزانیم.

خوش صفت ب اشاره به علت گروهی بودن این نمایشگاه می گوید: اصولا تمامی قسمت­های کارهنری سخت است. اما در نهایت ارزشش را دارد. ما در واقع دنبال گفتگوی سبک­ها و هنرمندان با هم هستیم . دیدگاه هنرمندان رشته های مختلف به هم کمک می­کند تا آثارشان را ارتقا ببخشند .

او ادامه می دهد: به نظر من انسان­ها دو دسته هستند یا هنرمندند یا نیستند. شما اگر روح هنر را درک کنید در تمامی رشته ها می­توانید تجربه کسب کنید، شما اگر خلاقیت داشته باشید در تمامی رشته­های هنری جادارید فقط باید تکنیک­ها و ابزار را بشناسید.

او به گوناگونی آثار و شیوه مدیریت اشاره کرده و می­گوید: در مورد مدیریت باید بگویم هر بخش از گروه ما مدیر متخصص خودش را دارد. اساتید و بزرگانی که هسته اصلی گروه را تشکیل می­دهند و مشاوره آنها راه گشای من و دیگران است. برای ما همین راهی که می­رویم لذت بخش و سودمند است هدف نهایی همه به کمال رسیدن است. اینکه بتوانیم به جامعه خدمتی کرده باشیم. در این گروه پروژه های بسیاری در دست داریم و فکر می­کنم گام­های استوار و دقیق همیشه بهتر از گامهای سریع و ناپایداراست.

مریم کیانوشی از جمله هنرمندانی است که در نخستین نمایشگاه گروه هنری سنجاقک حضور دارد و در زمینه نقاشی روی سفال(کوه­ای) فعالیت می­کند او کار خود را از سال 1392 آغاز کرده و علاوه بر نقاشی روی سفال در زمینه میناکاری، نقش برجسته، نقاشی روی شیشه(ویترای)، نگارگری نیز تجربه­های خوبی دارد کیانوشی در مورد آثارش در این نمایشگاه می­گوید: در خلق آثارش از نقشینه های گیاهی، حیوانی و سنتی در ایران بهره میگیرد و تلاش می کند از رنگها و لعاب های خاص در این زمینه استفاده کند.

کیانوشی هدف خود را از شرکت در این نمایشگاه گروهی معرفی آثارهنری خود به صورت تخصصی تر و تبادل و آشنایی با دیگر هنرمندان و استفاده از ایده های دیگر آثار هنری بیان می­کند و می­گوید: شرکت در نمایشگاه گروهی انگیزه و ایده بهتری برای انجام کار به هنرمندان خواهد داد و هنرمندان با شرکت در کار گروهی بهتر می توانند در معرفی آثار خود به مردم و بازار هدف قدم بردارند همچنین می­توانند آثار متفاوتی را عرضه کنند.

اردشیر محرابی مجسمه ساز همدانی با اشاره به مجسمه هایش در این نمایشگاه می­گوید: کارهایی که من ارائه کردم باتوجه به علاقه شخصی بنده به سبک surreal هست. آثاری را که در این نمایشگاه ارائه کردم از مجموعه صندلی­های من هست که شخصیت­های متفاوتی هستند.

محرابی که در سال 94 سومین نمایشگاه گروهی خود را تجربه می کند، ادامه می­دهد: علاقه من به زندگی جاری خلق مجسمه­ها را به سمتی سوق می­دهد که هرکدام داستانی برای گفتن دارند یکی از کارهایم در این نمایشگاه برخلاف صندلی­های قبلی زندگی اندوه باری دارد,چنانکه پایه ها یا بهتربگویم پاهای صندلی که بصورت باری بردوش پاهای جلویی است و یا در اثر دیگرم که باز از مجموعه صندلی ها است صندلی بصورت استراحت ولذت بردن از زندگی را به تصویر می­کشد

این مجسمه ساز همدانی با مفید ارزیابی کردن نمایشگاه­های گروهی در ایران می­گوید: امیدوارم با شرکت در این نمایشگاه باعث دلگرمی ومعرفی وتشویق هنرمندان شهرم باشیم که بصورت گمنام ویا کمتر دیده شده فعالیت هنری دارند. نمایشگاه گروهی می تواند باعث ارتقای سطح هنراستان همدان شود.

در این نمایشگاه 12 هنرمند از استانهای مختلف آثار خود را عرضه می کنند؛ لیلا عباسی، یوسف عبدی نژاد، حسین بهزادی از همدان، شهین صادقی، شیرین کنعانی اعضا گروه نقاشی از تهران، ندا حسین زاده ازطالش، آزاده صفی، مریم کیانوشی، مهزاد یونسی، عضو گروه صنایع دستی از همدان، هدیه توتونچیان و آیدا رهبر اعضا گروه نقاشی از همدان، مریم شهبازی عضو گروه صنایع دستی البرزو اردشیر محرابی در بخش مجسمه از همدان در این نمایشگاه حضور دارند.

504502

کد خبر: 601180

وب گردی

وب گردی