از روز نهم جشنواره موسیقی چه خبر؟/  فرهاد فخر الدینی ارکستر ملی را رهبری خواهد کرد

روز نهم سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در 29بهمن ماه با اجرای 7گروه در تالار وحدت، تالار رودکی، برج میلاد، میلاد نمایشگاه و فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در نهمین روز از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر هفت گروه در ساعت های 18/15 و 19و 21 در برج میلاد،تالار رودکی،تالار وحدت،فرهنگسرای نیاوران و میلاد نمایشگاه کنسرت هایشان را اجرا خواهند کرد.

گروه سهراب پور ناظری و آنتونیو ری

این گروه ساعت 21 در برج میلاد روی سن می رود.

این اجرا با تکنوازی و همنوازی سهراب پورناظری آهنگساز، نوازنده وخواننده گروه موسیقی شمس و نوازنده چیره‌دست تنبور و کمانچه با همراهی آنتونیو ری نوازنده نامدار گیتارفلامنکو برگزار می شود.

او نوازنده خوش قریحه تنبور و کمانچه در موسیقی مدرن ایرانی است. او هم با موسیقی بومی زادگاهش ایران آشنایی کامل دارد و هم با موسیقی کلاسیک غربی. و در اجرای موسیقی ( موزیک پرفورمنس) مدرک تحصیلی دارد. او به عنوان خواننده و نوازنده با گروه ها و هنرمندان بسیارى در سراسر جهان همکاری داشته است که از جمله آنها مى توان به همکارى با استاد شجریان، شجاعت حسین خان، beyond borders project، و Pacific Symphony Orchestra The اشاره کرد.

آنتونیو ری در سال ۱۹۸۱ و در شهر مادرید متولد شد. پدرش تونی ری خواننده و گیتاریست معروف، او را در نه سالگی در یک سفر به مکزیک برد. او اصول ریتم و موسیقی و تکنیک ها را قبل از رفتن به تور از شخصی به نام Yoko Komatsubara که یک ژاپنی بود آموخت.آنتونیو ری برنده پنج مسابقه جایزه بزرگ گیتار از جمله: مسابقه ملی فلامنکو de Córdoba در سال ۲۰۱۰، جایزه جشنواره گیتار Bordon Mines در لس آنجلس، جایزه مسابقه بین المللی کودک گیتار فلامنکو ریکاردو د مورسیا، مسابقه جایزه ملی گیتار فلامنکو L’Hospitalet، جایزه مسابقه بین المللی گیتار فلامنکو Kestrels of Jerez است.

گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان

این گروه در ساعت 18/15 در تالار رودکی اجرا خواهد داشت.

ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخر الدینی

این گروه کنسرت خود را ساعت 18/15در تالار وحدت روی سن خواهد برد.

فخر الدینی نواختن ویلون را از کودکی آغاز کرد و تحصیلات موسیقی‌اش را در هنرستان عالی موسیقی ملی و «مؤسسه موسیقی شناسی» -که تنها برای یک دوره چهار ساله در سال‌های دههٔ ۴۰ در تهران بنیاد شده بود-گذراند. هنوز تحصیلاتش در هنرستان عالی به پایان نرسیده بود که از طرف حسین دهلوی (ریاست وقت هنرستان) به تدریس در آن‌جا دعوت شد.از اساتیدی که فخرالدینی نزد آن‌ها موسیقی را فراگرفته می‌توان از احمد مهاجر، ابوالحسن صبا، علی تجویدی و امانوئل ملیک اصلانیان نام برد.
فخرالدینی در سال‌های پس از انقلاب و با دشواری‌هایی که برای کار با ارکستر و برگزاری کنسرت‌های بزرگ پیش آمد، بیشتر به موسیقی فیلم پرداخت. در این میان موسیقی او برای مجموعه‌های تلویزیونی سربداران، امام علی و بوعلی سینا با استقبال بسیار روبرو شدند.موسیقی متن مجموعه‌های تلویزیونی روزی روزگاری و کیف انگلیسی از دیگر ساخته‌های او هستند.
او در سال ۱۳۷۷ ارکستر موسیقی ملی ایران را بنیان گذاشت و اولین برنامهٔ این ارکستر به اجرای چند اثر ازعلی تجویدی با آواز محمدرضا شجریان اختصاص یافت.وی در تیرماه سال ۱۳۸۸ از این سمت استعفاء داد. اما دوباره در خرداد ۱۳۹۴ رهبری ارکستر را به دست گرفت و در مقابل مقامهای دولتی، هنرمندان و سفرا نخستین اجرای خود را پس از سالها دوری از ارکستر انجام داد.

اجرای کنسرت در شهرهای پکن و شانگ‌های چین، اجرای کنسرت در کشور سویس -کویت و همچنین اجراهای متعدد در تهران و شهرهای سنندج، شیراز و اصفهان اشاره کرد.

گروه آلدو درمانو (موسیقی جز) فرانسه

این گروه ساعت 21 در تالار وحدت کنسرت خود را اجرا خواهد کرد

آلدو رومانو نوازنده­ ی سرشناس درامز از فرانسه و از بهترین نوازندگان انجمن اروپایی موسیقی جز در سال 1941 در ایتالیا به ­دنیا آمد و در کودکی به فرانسه مهاجرت کرد. او در دهه­ ی پنجاه به نوازنده­ ی حرفه­ ای گیتار و درامز بدل شده بود، اما کار او در سال 1963 پس از همکاری با دان چری بیش از پیش موردتوجه قرار گرفت. او همچنین همکاری هایی با گُوردُون بِک، پائلو دامیانی، استیو لَسی، اِنریکو راوا، اِستیو کّوهِن و میرسلاو ویتس داشته است. در دهه ­ی 1970 او به تیم تلفیقی جاز متأثر از سبک راک روی آورد و در سال 1978نخستین آلبوم خود را منتشر کرد. در دهه­­ ی هشتاد او به سبک نخستین خود بازگشت که حاصل آن چند آلبوم موفق بود. او اگرچه بیشتر عمر خود را در فرانسه گذراند، همواره دلبستگی ویژه­ای به ایتالیا داشت، ازاینرو کوارتتی را با همکاری موسیقی­دان ­های جاز ایتالیا تشکیل داد. او در سال ۲۰۰۴ جایزه­ ی جایزه­‌ی معتبر «جَزپَر» را از آن خود کرد.

گروه آوای موج (بوشهر)

این گروه ساعت19 در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد داشت.

محسن آقایی سرپرست گروه "آوای موج" درباره حضورشان در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گفته بود: این اولین حضور ما در جشنواره است. برای من و گروهم جای بس خوشحالی است که در جشنواره‌ای به این باشکوهی شرکت خواهیم کرد. کارهای ما از قطعات فولکلوریک و قدیمی محلی بوشهر است که با بازتنظیم مجدد اجرا خواهند شد. ما در این اجرا 14 قطعه را اجرا خواهیم کرد. ضمن آنکه ما برای هریک از بخش‌های اجرایی‌مان یک سوپرایز خواهیم داشت. یکی از این سوپرایزها حضور پیشکسوت عرصه موسیقی جنوب خالو قنبر راستگوست. در حقیقت موسیقی ما با موسیقی شهر بندرعباس تلفیق شده و یک موسیقی شاخص را به روی صحنه خواهیم برد.

کنسرت مازیار فلاحی

این کنسرت ساعت 18/15در میلاد نمایشگاه روی سن میرود.

اعضای گروه، مازیار فلاحی به عنوان خواننده،نوید اسکندر (کیبورد_ پیانو)، سیامک پناهی (پرکاشن)، آشور مرادیان (درامز)، داوود جعفری (آکاردئون)، میلاد نودست (گیتار کلاسیک)، میلاد جوزی (گیتار باس)، خراسانی راد (گیتار الکتریک)، نام برد.

کنسرت گروه رستاک

این گروه ساعت 21در میلاد نمایشگاه اجرا خواهد داشت.

این گروه، فعالیت خود را در تابستان سال ۱۳۷۶ در قالب یک گروه موسیقی تجربی (Experimental Music Group) آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید حوزه‌های متفاوت موسیقی نمود.

اعضای گروه رستاک، سیامک سپهری (سرپرست گروه)فرزاد مرادی، بهزاد مرادی، یاور احمدیفر، محمد مظهرى، فرزاد خورشید سوار، سارا نادری، اکبر اسمعیلی‌پور، نگار اعزازی، نیما نیک طبع، سپهر سعادتی،صبا جمالی،یاسر نوازنده گرجی، حسنا پارسا هستند.

504

کد خبر: 601224

وب گردی

وب گردی