کاریابی‌های غیرقانونی حذف می‌شوند/ شرایط اعزام نیروی کار نداریم

قائم مقام وزیر کار در امور بین‌الملل گفت: اگر شرایط اعزام نیروی کار به خارج فراهم شود، امکان صدور نیرو خواهیم داشت.

به گزار ایسکانیوز، محمد تقی حسینی گفت: جامعه بشری به سرعت در حال تغییر و تحول است و این امر حتی در روابط خانوادگی دیده می شود و به نوعی فضای جدیدی برای افراد پدید آورده که اگر سازمان ها و افراد خود را با شرایط جدید انطباق ندهند به طور یقین حذف می شوند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل اظهارداشت: چنانچه شرایط مناسبی در کشور ما فراهم شود، نه تنها آمادگی اعزام نیروی کار را به کشورهای دیگر داریم بلکه می توانیم پذیرای نیروی کار خارجی هم باشیم.

حسینی ادامه داد: چنانچه دولت ها نتوانند خود را همگام با تحولات موجود در دنیا پیش ببرند، بر اثر انطباق ندادن خود با این تحولات، آسیب پذیر و دچار اضمحلال و نابودی خواهند شد؛ زیرا ناتوانی در پاسخگویی به نیازهای فزاینده ای که فناوری فراهم آورده، آثار نامطلوبی بر جوامع می گذارد.

وی افزود: روابط اقتصادی و خانوادگی قرن حاضر شرایط جدیدی را ایجاد کرده که خود مستلزم آموزش و آگاهی های بیشتر است. حسینی با اشاره به تفاوت میان مهاجرت و اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: مهاجرت فراتر از جابه جایی نیروی کار است و همه کسانی که تن به مهاجرت می دهند، جدای از مسائلی نظیر امنیت به دنبال شغل در فضای بهتری هستند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: در مورد مهاجرت باید توجه داشته باشیم این موضوع اساسی بنیادین دارد که بطن آن کار است. بسیاری از مقاصدی که در گذشته برای مهاجرت وجود داشت در حال حاضر تغییر کرده و مهاجرت دچار تحول اساسی شده است.

قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل تاکید کرد: ما در عین اینکه می توانیم توانایی های خود را افزایش دهیم باید زمینه های قانونی اقدامات مربوط به اعزام نیروی کار را فراهم سازیم و نقش کاریابی ها در این خصوص بسیار پُررنگ است. باید زمینه ورود بنگاه های کاریابی قانونی طوری فراهم شود که بنگاه های کاریابی غیرقانونی نتوانند به کار خود ادامه دهند.

102/601

کد خبر: 601260

وب گردی

وب گردی